کردستان

رعایت نکردن پروتکل‌ها منجر به بروز موج پنجم کرونا شد

[ad_1]

دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موج همانند موجهای قبلی است ولی از لحاظ تعداد بستری پیش بینی می شود که افزایشی باشد، همانگونه که در استان روز به روز  شاهد افزایش شمار بیماران بستری هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز آمار مرگ و میر در کردستان بالا نیست، اضافه کرد: انتظار داریم میزان مرگ و میر بر اثر کرونا تغییر چندانی نداشته باشد، هرچند در برخی استانها این آمار بالا است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این موج در استان هنوز در یک سوم اول خود قرار دارد، افزود: فرصت لازم برای کنترل بیماری وجود دارد به شرطی که مسوولان و مردم با جدیت به پروتکلهای بهداشتی عمل کنند.

دکتر قادری با اشاره به اینکه هر جا که تجمعی با حضور بیش از ۱۰ تا ۱۵ نفر در فضای بسته باشد، میزان سرایت بیماری رشد فزاینده ای خواهد داشت، یادآور شد: باید تجمعات به هر صورت ممکن کم شده و در کنار آن افزایش استفاده از ماسک در تمام اماکن عمومی الزامی شود و فعالیت رستوران‌ها و مکانهایی از این دست، حتما بیرون بر شود که اگر این اقدامات انجام شود، کنترل موج پنجم کار سختی نخواهد بود.

وی به فعالیت ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اشاره کرد و افزود: در صورت افزایش سهم واکسن استان، آمادگی افزایش این مراکز تا ۱۶ مرکز را داریم، ضمن اینکه تاکنون ۱۳ درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۵۷۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۵۴ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در استان یک هزار و ۴۱۴ قربانی داشته است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن