تهران

رفع تصرف و جمع آوری پمپ های آب غیر مجاز در اسلامشهر

[ad_1]

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه  شرکت آب منطقه ای تهران، «عبدالکریم خلجی» اظهار کرد: افرادی به صورت غیر مجاز با خاکریزی و تخریب بستر رودخانه کن و ایجاد بندهای خاکی و سد بند، تمام آب ورودی رودخانه کن به شهرستان اسلامشهر را به محدوده خود منحرف و به وسیله پمپ هایی با قدرت پمپاژ مضاعف و بسیار زیاد با منصوبات ۱۰ اینچ و ۱۲ اینچ به صورت غیر قانونی در اختیار خود در آورده بودند.

خلجی با بیان اینکه بهره برداران سودجو با تصرف حدود ۱۰ درصد از طول رودخانه کن باعث امکان پذیر نبودن دسترسی ساکنین بخش های پایین دست این رودخانه در شهرستان اسلامشهر و بخشی از شهرستان ری به منابع آبی این رودخانه شده بودند، تصریح کرد: متصرفین همچنین با استفاده از پمپ های آب غیر مجاز و تصرف بخشی از بستر رودخانه کن و ایجاد بند خاکی و سد بندی باعث انسداد مسیر رودخانه، اختلال در نظام توزیع عادلانه آب و ایجاد ضرر و زیان به غیر و منافع عمومی شده بودند.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری مستمر همکاران این امور در واحدهای فنی و حقوقی، با اخذ حکم قضایی طی یک روز و به صورت یکپارچه و هماهنگ، پمپ های آب مذکور توقیف و جمع آوری و کلیه بندهای خاکی و خاکریزها از بستر رودخانه قلع و قمع شد.

وی بیان داشت: این عملیات با هماهنگی و اخذ دستور قضایی از ریاست  حوزه قضایی بخش چهاردانگه  در قالب ۱۳ فقره پرونده متشکله و با آمادگی و هماهنگی کامل با فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر انجام شد.

 خلجی افزود:  تمامی بند ها و سد بندهای مزاحم عبور سیلاب و همچنین اطاقک ها و سکو های محل استقرار پمپاژ و حوضچه های احداثی در بستر وحریم رودخانه کن قلع و  نیزپمپ ها و منصوبات غیر مجاز، در مجموع به تعداد۱۴ مورد جمع آوری و به پارکینگ تحت نظر منتقل شد.

وی یاد آور شد: عملیات مذکور با توجه به طول محدوده عملیاتی، تعداد موارد اعمال قانون و نوع عملیات اجرایی، جزو اقدامات شاخص شهرستان اسلامشهر در حفظ و حراست از مشترکات عمومی بود.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و از شرق و جنوب به ری از غرب به شهرستان بهارستان و از شمال غرب به شهریار محدود است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن