بوشهر

رقابت ۱۸ هزار و ۶۷۲ بوشهری در کنکور سراسری آغاز شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، علی‌پاکیزه روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: ۱۱ هزار ۹۵۹ نفر ار داوطلبان زن و ۶ هزار ۷۱۳ نفر مرد هستند و آزمون در ۱۰ شهرستان این استان و جزیره خارگ برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این آزمون در چهار مرکز دانشگاهی بوشهر، عسلویه و گناوه و ۹۵ حوزه آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر ادامه داد: ۱۰ هزار و ۱۴۴ داوطلب بوشهری در ۹۵ حوزه امتحانی آموزش و پرورش و بقیه در دانشگاه‌های خلیج فارس، پیام‌نور گناوه، بوشهر و عسلویه در این آزمون شرکت می‌کنند.

پاکیزه افزود: بیشترین شمار شرکت کنندگان استان در این آزمون سراسری با ۶ هزار و ۲۳۶ نفر در شهرستان بوشهر هستند که ۲ هزار و ۵۳۷ نفر از آنها را داوطلبان رشته علوم تجربی تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بیشترین شمار داوطلبان حوزه‌های امتحانی آموزش و پرورش نیز در شهرستان دشتستان و کمترین آن در جزیره خارگ هستند و از میان این داوطلبان سه هزار و ۶۱۴ نفر در رشته علوم تجربه آزمون می‌دهند.

نماینده سازمان سنجش در استان بوشهر اعلام کرد: داوطلبان بوشهری کنکور سراسری به ترتیب بیشترین جمعیت را در رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی، زبان، ریاضی و هنر دارند.

پاکیزه یادآور شد: کنکور سراسری امروز با رقابت داوطلبان در رشته هنر آغاز شد و پس از آن در نوبت صبح روز پنجشنبه در رشته ریاضی و انسانی، جمعه در رشته علوم تجربی و شنبه در رشته زبان خارجی ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: همه شیوه نامه‌های پیشگیرانه از شیوع کرونا همچون ضدعفونی سالن‌ها، رعایت فاصله فیزیکی، کنترل استفاده داوطلبان از ماسک و جلوگیری از ایجاد تجمع در حوزه‌های امتحانی استان بوشهر رعایت می‌شود و داوطلبان از این نظر آسوده خاطر باشند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن