کردستان

رودخانه سقز برای تامین حقابه زیست‌محیطی پاکسازی شد

[ad_1]

عباس جاوید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به اینکه رودخانه سقز تقریبا خشک شده و تعدادی از کشاورزان در امتداد این رودخانه برداشت های غیرمجازی از جریان آب می کردند اقدام به جمع‌آوری و پاکسازی این مسیر از رودخانه سقز کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب برای تامین حقابه زیست محیطی در رودخانه چم خان جاری است، اضافه کرد: به دلیل گرمای بی سابقه و برداشت بی رویه، بخشی از رودخانه در داخل شهر خشک شده است.

جاوید با اشاره به اینکه، بخش هایی از مسیر رودخانه توسط کشاورزان مسدود و باعث اختلال در جریان آب شده بود، از حقابه بران خواست از برداشت بی رویه و غیرمجاز خودداری کنند، در غیر این صورت مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس امور منابع آب سقز یادآور شد: رودخانه سقز از ۲ شاخه سد چراغ ویس و همچنین رودخانه روستای تموغه سرچشمه می گیرد و کشاورزان باید حقابه زیست محیطی در این مسیر را رعایت کنند تا رودخانه سقز هم با کم آبی شدید مواجه نشود.

وی با بیان اینکه تعدادی از کشاورزان این مسیر بصورت غیرمجاز مسیر جریان آب را مسدود و برداشت بی رویه انجام می دهند، تاکید کرد: این برداشت های بی رویه باعث خشک شدن رودخانه سقز شده است و در صورت ادامه تخلفات، این اداره با آنان برخورد خواهد کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن