تهران

روستای ۴۰ هزار نفری مرتضی‌گرد جنوب تهران از آب باکیفیت برخوردار می‌شود

[ad_1]

حسن حقیقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته مرحله پایانی عملیات اتصال شبکه و تست اولیه انتقال آب آشامیدنی در خط جدید با موفقیت انجام شد؛ نوید خوشی به ساکنان روستای بزرگ مرتضی گرد داد و اظهار داشت: با اتمام این طرح و اتصال کامل شبکه آب در چند روز آینده، خواست و  آرزوی چندین ساله آنها در پیوستن به شبکه سراسری آب تهران محقق می شود.
وی تاکید کرد: این روش نوین حفاری و لوله رانی به منظور اتصال روستای ۴۰ هزار نفری مرتضی گرد به شبکه آب تهران، در عرض بزرگراه حساس و پر ترافیک آزادگان انجام شد و با اجرای این طرح زمینه تامین پایدار منابع و ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی روستا فراهم می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیازمند اجرای یک خط لوله در عرض بزرگراه حساس و پرترافیک آزادگان بود که با توجه حساسیت های موجود، اجرای روش های متداول حفاری و لوله گذازی امکان پذیر نبود؛ به همین جهت روش نوین و فناورانه حفاری و لوله رانی افقی جهت دار (HDD) برای نخستین بار در شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ و استان تهران به عنوان بهترین و کم هزینه ترین راه، اجرایی شد.

حقیقی افزود: در این طرح عمرانی و توسعه شبکه آب، بیش از ۲۰۰ متر حفاری و لوله رانی به روش حفاری افقی جهت دار و زیرزمینی (HDD) بدون هیچگونه اختلا ل در رفت و آمد خودروها و یا سایر مشکلات مربوط به حفاری و لوله گذاری در عرض بزرگراه حساس و پر ترافیک آزادگان انجام شد و ۲ خط جدید به قطر ۲۰۰ میلی متر در ضلع شمالی بزرگراه به شبکه آب تهران متصل و آماده یهره یرداری شده است.
وی به مزیت های اجرای روش لوله رانی نسبت به سایر روش های متداول مثل پایپ جکینگ اشاره کرد و یاد آور شد: سهولت اجرا، ریسک پذیری پائین و عدم نیاز به ایجاد شفت ارسال و دریافت لوله و همچنین به کار بردن غلاف فولادی که در روش‌ پایپ جکینگ الزامی است؛ علاوه بر کاهش زمان اجرای طرح به نصف در مقایسه با سایر روش های حفاری و لوله رانی، ۶۰ میلیارد ریال در هزینه های خرید تجهیزات و اجرای این طرح صرفه جویی در پی داشته است.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری، منطقه ای به وسعت ۸۰ کیلومترمربع از شهر تهران، ۵ شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیام دشت و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری را شامل می شود. محدوده عملیاتی شرکت در حال حاضر ۱۲۸کیلومتر مربع است.

ناحیه شهرری آبفای منطقه ۶ تهران تعداد ۶۷ هزار و ۵۰۰ مشترک آب شهری و روستایی و ۴۶ هزار مشترک فاضلاب در منطقه ۲۰ شهرداری تهران را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن