اصفهان

رییس شبکه بهداشت: افزون بر ۲۵ درصد آران و بیدگلی‎‌ها واکسینه شدند

[ad_1]

اعظم باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت آران و بیدگل بالای ۱۸ سال هستند، افزود: افزون بر ۲۰ هزار نفر از جامعه هدف در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند. 

به گفته وی، نزدیک به ۶۵ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در آران و بیدگل نوبت نخست واکسن کرونا دریافت کردند که ضروری است با تشویق و فرهنگ‌سازی ۳۵ درصد باقیمانده نیز برای دریافت واکسن مجاب شوند.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی واکسیناسیون جمعیت ۵۰ تا ۶۰ سال آران و بیدگل در جریان است، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۵۴ درصد جمعیت ۵۰ تا ۶۰ سال اقدام به دریافت واکسن کرونا کردند که همچنان واکسیناسیون این رده سنی ادامه دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل اظهار داشت: اکنون واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا و فرهنگیان این شهرستان در جریان است که روزانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دُز واکسن تزریق و تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی به تزریق روزانه یک‌هزار دز واکسن کرونا برسیم.

وی با اشاره به ادامه تزریق واکسن برای گروه‌های سنی جدید (افراد بالای ۵۰ سال) آران و بیدگل افزود: با ورود محموله‌های جدید واکسن، روند واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت قابل قبولی و بیشتری در حال انجام است.

باقری ادامه داد: بر این پایه، همه سالمندان بالای ۵۰ سال در آران و بیدگل برای جلوگیری از ازدحام و پس از دریافت پیامک با در دست داشتن کارت ملی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون بیمارستان شهید رجایی مراجعه کنند تا واکسن کرونا برای آنان تزریق شود.

واکسینه شدن افزون بر ۸۰ درصد فرهنگیان

رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: از جمعیت یک‌هزار و ۸۶۰ نفری فرهنگیان این شهرستان تاکنون افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ فرهنگی واکسن کرونا دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: ۹۶ استاد دانشگاه، ۳۵ راننده و ۵۰ نفر از کارکنان هلال احمر آران و بیدگل نیز تاکنون واکسن کرونا دریافت کردند.

به گفته وی، نوبت دوم واکسن کرونا برای نزدیک به هشت‌هزار نفر از جامعه هدف در آران و بیدگل تزریق شده است.

باقری اظهار داشت: با ورود به مرحله واکسیناسیون همگانی از همه امکانات شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برای این مهم بهره گرفته و بر پایه اولویت های اعلام شده، واکسیناسیون مرحله به مرحله در حال انجام است. 

وی افزود: مرحله واکسیناسیون عمومی همچنان نیازمند همکاری و همراهی همه اقشار جامعه است و بر تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه دریافت‌کنندگان واکسن کرونا همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند، گفت: با دریافت واکسن کرونا احتمال ابتلای مجدد وجود دارد که البته شدت کمی دارد و مرگ ناشی از کرونا پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه هیچ نگرانی، محدودیت و کمبودی برای واکسیناسیون افراد واجد شرایط وجود ندارد، ادامه داد: واکسن کرونا به تعداد کافی تامین شده است و واکسیناسیون افراد واجد شرایط تا تزریق واکسن به آخرین فرد ادامه خواهد داشت.

آمارهای رو به افزایش بیماران سرپایی، بستری و مرگ ناشی از کرونا

این مسوول با اشاره به وضعیت فوق بحرانی کرونایی در آران و بیدگل تصریح کرد: شمار بستری‌ها، مراجعه بیماران سرپایی و مرگ بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان در روزهای اخیر به شدت افزایش داشته که امید می‌رود با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش بستری‌ها و تغییر وضعیت کنونی در هفته‌های پیش‌رو باشیم.

باقری گفت: ظرفیت بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل به عنوان تنها بیمارستان مخصوص بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از بیمارستان تازه تاسیس ثامن برای بستری این بیماران هستیم.

وی از نصب و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان ثامن الحجج (ع) آران وبیدگل در راستای تجهیز این بیمارستان خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تهیه و راه‌اندازی این دستگاه، افزون بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای خرید دستگاه و نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان به منظور نصب و راه‌اندازی آن  و یک میلیارد تومان برای ساختمان و فضای نصب دستگاه هزینه شده است.

وی اظهار داشت: این دستگاه که با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه در راستای رفاه حال بیماران خریداری شده و در حال نصب است که پس از پایان مرحله‌های تخصصی نصب و کسب تاییدیه کارشناسان شرکت تولیدکننده، در بیمارستان ثامن الحجج (ع) شروع به کار خواهد کرد.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن