تهران

سازمان نوسازی تهران با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کرد

[ad_1]

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تا پیش از حدود ۱۰ سال قبل، موضوع نوسازی شهری و بافت های ناکارآمد، موضوع مورد توجهی در دانشگاه ها نبود، گفت: در گذر زمان و با افزایش اهمیت نوسازی، واحدهای درسی و پژوهش هایی با موضوع نوسازی شهری در دانشگاه ها اضافه شد؛ ولی انفکاک بین دانشگاه و حرفه هنوز وجود دارد و مساله‌ای جدی تلقی می شود.

کاوه حاجی علی اکبری ابراز امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان و دانشگاه، بتوان از ظرفیت های دو طرف در عرصه های علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی در حوزه های مرتبط با نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری بهره مند شد.

بر اساس این گزارش، همکاری در طرح ریزی و انجام موضوعات مشترک پژوهشی در حوزه های بافت فرسوده، اسکان غیررسمی و حاشیه نشینی در قالب طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی، انجام همکاری های لازم در تدوین، ترجمه کتب تخصصی و تهیه گزارش های فنی در حوزه های مرتبط، بهره گیری از ظرفیت های دو طرف در برگزاری همایش ها، نشست ها و کارگاه های آموزشی و مهارتی و همکاری در برگزاری رویدادهای استارتاپی و فن بازارها و توسعه شرکت های دانش بنیان در چارچوب ضوابط و مقررات از موارد مهم این تفاهم نامه است.

روزانه حدود ۲ هزار نفر از کارمندان شهرداری تهران واکسینه می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اعلام کرد: پنج تیم سیار به مناطق ۲۲ گانه شهرداری اعزام می شوند تا از ازدحام و شلوغی در پایگاه های واکسیناسیون پیشگیری شود، این تیم ها نیز روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر را واکسینه خواهند کرد.

به گزارش روز یکشنبه شرکت شهر سالم، دکتر حمید چوبینه در حاشیه طرح واکسیناسیون خبرنگاران که با همکاری شرکت شهر سالم اجرا شد، تاکید کرد: شرکت شهر سالم علاوه بر این ساختمان (ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران)، در حوزه جنوب شهر در پارک بعثت، روبروی ترمینال جنوب و سوله مدیریت بحران با ۲۰ غرفه در حال واکسیناسیون شهروندان است.

وی افزود: ۵ تیم سیار به مناطق ۲۲گانه شهرداری اعزام می شوند تا از ازدحام و شلوغی در پایگاه های واکسیناسیون پیشگیری شود. این تیم ها نیز روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر را واکسینه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به این که در سوله بحران بعثت نیز روزانه ۲۵۰۰ نفر واکسینه می شوند، گفت: در پایگاه ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران نیز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از خبرنگاران شهری که مرتبط بین مدیران شهری و شهروندان هستند، واکسینه شدند. سایر سازمان ها و معاونت‌هایی که مواجهه زیادی با مردم دارند نیز به زودی واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به این که بسیاری از کشورها بالای ۷۰درصد جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند، تاکید کرد: با سیاستی جدیدی که اتخاذ شد، واکسیناسیون در کشور ما نیز سرعت پیدا کرده است، اخیرا مقام معظم رهبری نیز فرمودند: اولویت اول کشور مبارزه با ویروس کرونا و واکسینه کردن شهروندان ایرانی باشد بنابراین تا پایان سال با همت وزارت بهداشت و سازمان‌هایی که داوطلبانه به واکسیناسیون کمک می کنند، مانند شهرداری (که از آغاز در خدمت سلامت مردم بوده) هلال احمر و بسیج به زودی شهروندان ایرانی واکسینه خواهند شد و خیالمان از بابت کاهش آمار جانباختگان بیماران کرونایی راحت می‌شود.

دکتر چوبینه خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از هموطنانمان فوت می کنند و خانواده هایشان داغدار می‌شوند. این افراد سرمایه های اصلی کشور هستند. سرعت عمل در واکسیناسیون باعث حفظ این سرمایه ها، کاهش غم و اندوه خانواده ها و کاهش هزینه درمان می‌شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن