کردستان

سه خبر کوتاه از شهرداری سنندج

[ad_1]

به گزارش ایرنا، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج روز یکشنبه اظهار داشت: یکی از ورودی‌های پارک جنگلی آبیدر مسیر میدان هفت آسیاب است که سال گذشته توسط این سازمان عملیات ساماندهی آن اجرا شد.

 آسوز شعبانی افرود: با توجه به اینکه سنندج به شبکه شهرهای خلاق جهان در زمینه موسیقی ملحق شده است، بنابراین نصب المان‌های موسیقی در میادین و پارکهای سطح شهر در اولویت برنامه‌های این سازمان است.

وی گفت: نصب المان‌ها در سطح شهر در ارتقای حس شادابی و سرزندگی بسیار حائز اهمیت بوده و المان ها باید معیار انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی باشند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با اشاره به نصب المان سمبلیک دف‌نواز در مسیر میدان هفت آسیاب اظهار داشت: ارتفاع این المان ۶ متر، وزن آن ۲ تن و جنس آن از آهن است.

احداث چهار هزار مترمربع فضای سبز

مدیر شهرداری منطقه سه سنندج اظهار داشت: بلوار انتظام یکی از بلوارهای سطح منطقه است که از ۲ سال گذشته عملیات ساماندهی آن در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

عطاء‌الله ساعدموچشی افزود: احداث بیش از ۲۶هزار متر مربع فضای سبز، کف فرش پیاده رو، نصب مبلمان پارکی و ست ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در ۳ سال گذشته در راستای ساماندهی بلوار انتظام است.

وی گفت: با هدف توسعه سرانه فضای سبز در سالجاری عملیات احداث فضای سبز به متراژ چهار هزار و ۳۵۰ متر مربع در بلوار شهدای انتظام روبروی مرکز فوریت‌های پزشکی اجرا شد.

مدیر شهرداری منطقه سه سنندج افزود: اجرای ۲ هزار مترمکعب خاکبرداری، چهار هزار مترمکعب خاکریزی با خاک نباتی و اجرای عملیات جدول گذاری به صورت تک جدول به طول ۳۵۰ متر از عمده عملیات عمرانی انجام شده به منظور تکمیل عملیات احداث فضای سبز بوده است.

وی اضافه کرد: عملیات نهال کاری با استفاده از نهال توری و جوهر و کاشت درختچه های زرشک، یوکا و ترون، ایجاد روشنایی و احداث سکوی نشیمن نیز انجام شده است و ست بازی کودکان هم در این بلوار نصب می شود.

ساعد موچشی یادآور شد: برای تامین آب جهت آبیاری فضای سبز احداث شده نیز چاهی به عمق ۱۴ متر حفر شده و یک مخزن ۴۵ مترمکعبی نیز تعبیه شده است و آبیاری این فضای سبز هم به روشن نوین انجام می‌شود.

اجرای نقاشی دیواری با موضوع نقش و نگار قالی و سجاده کوردی و آلات موسیقی

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: بهار امسال عملیات احداث حریم سبز بلوار پیروزی حدفاصل میدان قبا تا ورودی مسکن مهر توسط شهرداری بهاران انجام شد.

 آسوز شعبانی افزود: مساحت کل این پروژه چهارهزار و ۲۰۰ مترمربع بوده که شامل ۲ هزار و ۵۰ مترمربع فضای سبز است و این سازمان هم در راستای ارتقای بصری، عملیات نقاشی جداره دیوار این معبر به متراژ ۵۲۰ متر مربع  را اجرا کرد.

وی گفت: موضوع نقاشی دیواری این خیابان تلفیقی از نقش و نگار قالی و سجاده کوردی و آلات موسیقی است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: احداث فضای سبز و اجرای نقاشی دیواری در این مسیر، مکان زیبا و دلنشینی را برای ساکنان این خیابان در بهاران فراهم کرده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن