کردستان

سه خبر کوتاه از کردستان

[ad_1]

مدیر شبکه توزیع نیروی برق مریوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کنتور برق تمام روستاهای این شهرستان که ۱۶ هزار مشترک روستایی را شامل می شود تک خوانی شد. 

عبدالرحمان مرادی اظهار داشت: ۱۶ هزار مشترک روستایی در ۱۵۳ روستای تابعه شهرستان مریوان برق آنها با موفقیت تک خوانی شد.

وی افزود: اجرای این طرح در راستای خدمت رسانی مطلوب تر، استفاده مشترکین روستایی از طرح برق امید (رایگان شدن مصرفی مشترکین کم مصرف) و پرداخت مستقیم صورتحساب مصرفی در راستای اجرای عدالت اجتماعی است.

مدیر توزیع نیروی برق مریوان یادآور شد: باتوجه به درخواست های روستانشینان این شهرستان برای محاسبه دقیق میزان مصرف، پس از جذب اعتبارات لازم برای تک خوانی کردن کنتور برق۲۰ روستای سخت گذر اکنون تمام ۱۶ هزار مشترک روستایی این شهرستان به لوازم اندازه گیری مستقل تجهیز شدند.

وی اضافه کرد: روستاهای سیور، بابا، قمچیان، ورو، شرکه، گلان، تیران شاه، گرگجه، جلیله، پلیان در، آسناو، کهریز، ماسیدر، الی همدان، سرکل، تینال، می دل، دبنیه، گوریجه، تازآباد و صوفی بله ۲۰ روستای صعب العبور بودند که هرکدام با۱۰ الی ۱۵خانوار و با تعداد ۵۳۰ مشترک تکخوانی شد.

مرادی یادآور شد: بسیاری از روستاها در دهه اول انقلاب توسط جهادسازندگی برق رسانی شده بودند ولی انشعاب برق آنها به صورت باز فروش بوده و برای هر روستا فقط یک فیش مصرفی صادر می شد که در این روش نماینده شورای اسلامی روستاها نسبت به جمع آوری مبلغ هزینه کارکرد اقدام و کل مبلغ توسط اهالی پرداخت می شد که همین امر باعث نگرانی و اعتراض روستاییان بود که یکی از معایب مهم آن عدم شناسایی مشترکین پرمصرف بود.

وی به مزایای تک خوانی کردن کنتور برق اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه در تک خوانی کردن کنتور برق مشترکان، برای هر مشترک فیش هزینه مصرف برق به صورت جداگانه چاپ و به صورت پیامکی ارسال می شود باعث رضایتمندی مشترکان و کاهش اعتراضات آنها می شود.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

محموله لوازم خانگی قاچاق در بیجار توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار از توقیف و شناسایی یک محموله لوازم خانگی قاچاق در ۲ خودروی سواری خبرداد.

سرهنگ علیرضا صفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نیروی انتظامی شهرستان بیجار موفق به کشف و شناسایی یک محموله لوازم خانگی شامل سه دستگاه کولرگازی، هشت دستگاه زودپز و هشت دستگاه همزن برقی که در ۲ دستگاه خودروی سواری بارگیری شده بودند شد.

وی افزود: ارزش تقریبی این محموله قاچاق بیش از ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در این خصوص ۲ نفر راننده خودروهای سواری بازداشت و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

۲ کتاب توسط پزشک پیشکسوت سقزی به چاپ رسید

۲ کتاب حوزه پزشکی با عنوان “راهنمایی برای اوژانس های خونریزی واژینال در بیماری زنان” و “مرور امتحان پزشکی کودکان” توسط دکتر احمد نیلوفری پزشک پیشکسوت سقزی منتشر شد.

دکتر احمد نیلوفری روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب های “راهنمایی برای اوژانس های خونریزی واژینال در بیماری زنان” و “مرور امتحان پزشکی کودکان” محموعه ای از سوالات و جوابهای انواع بیماری در حوزه پزشکی است که حاصل رنج سالیان گذشته بنده است.

وی با بیان اینکه این ۲ کتاب در نتیجه تجربه سالیان گذشته طبابت در حوزه پزشکی و بیماریهای کودکان و زنان است، افزود: ۲ کتاب موجود می تواند مورد استفاده عموم و پزشکان متخصص، ماما، پرستاران  و دانشجویان رشته پزشکی باشد.

این پزشک پیشکسوت اضافه کرد: مطالعه این کتاب هان برای عموم علاقه مندان حوزه پزشکی و سلامت خصوصا دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی می تواند موثر باشد.

دکتر نیلوفری از آماده شدن ۱۳ جلد کتاب دیگر در حوزه های مختلف پزشکی خبر داد و گفت: اکنون که بازنشسته هستم می خواهم تجربیات سالیان گذشته را روی کاغذ چاپ کنم و هم اکنون ۱۳ جلد کتاب دیگر آماده چاپ دارم که در فرصت مناسب به چاپ خواهند رسید.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن