آذربایجان شرقی

شهردار: ۸۶۸ هزار تن آسفالت در سطح تبریز توزیع شده است

[ad_1]

ایرج شهین‌باهر، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه تولید آسفالت یکدست و باکیفیت شهرداری تبریز، اظهار داشت: وجود این کارخانه، مجموعه مدیریت شهری تبریز را به خودکفایی نسبی رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۱۶۰ تن آسفالت در شهریور سال ۱۳۹۷ خریداری شد و با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید آسفالت شهرداری تبریز از ۲۰۰ تن به ۳۶۰ تن در روز افزایش یافت و کیفیت آسفالت توزیعی در سطح شهر نیز بهبود یافت.

«شهین‌باهر» با اشاره به خرید معدن مصالح اولیه آسفالت در جاده صوفیان از سوی شهرداری تبریز نیز ادامه داد: این اقدام نیز در راستای افزایش تولید آسفالت باکیفیت انجام شد و مصالح اولیه کارخانه آسفالت شهرداری را برای ۵۰ سال تامین می‌کند.

وی یادآوری کرد: با خرید این معدن و تامین مواد اولیه تهیه آسفالت، در دوره‌های بعدی شاهد توزیع آسفالت یکرنگ، یکدست و باکیفیت خواهیم بود و در ادامه مکان‌یابی برای احداث دومین کارخانه تولید آسفالت نیز انجام شده است.

شهردار تبریز بیان کرد: به منظور حذف سوخت گازوئیل و مازوت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جلوگیری از آلودگی هوا و عدم آلایندگی محیط زیست، ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن سوخت همگن برای پخت آسفالت، عملیات گازرسانی به طول ۱۳ کیلومتر انجام شده است.

«شهین‌باهر» افزود: شهرداری تبریز در سه سال گذشته پس از افتتاح کارخانه ۱۶۰ تنی آسفالت و خودکفایی نسبی در تولید این محصول، نهضت آسفالت را برای آسفالت‌ریزی معابر اصلی از آسفالت گرم و برای لکه‌گیری معابر از آسفالت سرد راه‌اندازی کرد.

وی اظهار داشت: کیفیت آسفالت تولید شده در کارخانه ۱۶۰ تنی سازمان عمران، مطابق با استانداردهای لازم بوده و این کارخانه از مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی صلاحیت و استاندارد لازم جهت تولید را اخذ کرده است.

«شهین‌باهر» ادامه داد: در آسفالت‌ریزی معابر پس از آسفالت‌تراشی، بستر خاکی موجود دوباره مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت لزوم زیرسازی مجدد انجام و پس از اخذ استاندارد لازم دوباره آسفالت‌ اساسی انجام می‌شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن