تهران

شهریار مرکز توزیع فرآورده‌های خونی غرب استان تهران شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، دکتر محمد رضا مهدی زاده روز چهار شنبه در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: ۳ بیمارستان شهریار با ۴۰۰ تخت فعال و مراکز درمانی اسلامشهر و شهر قدس از این به بعد به راحتی می توانند خون و فرآورده های مورد نیازشان را از این مرکز تهیه کنند، بی آنکه ناچار باشند مسیر طولانی را تا مرکز انتقال خون وصال تهران طی کنند.

وی افزود: این مرکز جایگزین کانکس ۶ تخته افتتاح شده در سال ۸۸ می شود و با ظرفیت ۲ برابر و فضایی مناسب شان اهدا کنندگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن تاکید بر گسترش مراکز انتقال خون شهرستانها گفت: یک هزار و ۳۴۷ واحد فراورده از ابتدای سال تا کنون در بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان شهریار توزیع شده که با راه اندازی این مرکز جدید توزیع فراورده و پخش خون بیش از پیش در این شهرستان گسترش پیدا می کند.

بنا بر این گزارش پیش بینی شده است که این مرکز به زودی فرآوری و پخش خون و فرآورده های آن در این شهرستان و بیمارستانهای اطراف را بر عهده می گیرد.

در سال گذشته در شهرستان شهریار ۱۵ هزار و ۴۳۱ واحد اهدای خون ثبت شد که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۶ واحد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بود.

از ابتدای سال جاری تا کنون نیز در این شهرستان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد خون اهدا شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۲ واحد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بوده است.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران  ۷۴۴ هزار و ۲۱۰ نفر جمعیت ۳۴۰ کیلومتر مربع وسعت و ۳۸۴ تخت فعال بیمارستانی دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن