خوزستان

ضرورت افزایش تاب آوری اجتماعی مناطق متاثر از تنش آبی در خوزستان

[ad_1]

دکتر علی خدادادی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به تنش آبی که در مناطقی همچون دشت آزادگان و هویزه با کاهش آورد رودخانه کرخه و کم آبی در تالاب هورالعظیم رخ داده است ساکنان این مناطق دچار نگرانی و سختی شده اند.

وی گفت: شغل اغلب اهالی این مناطق دامداری و کشاورزی است و کمبود آب و خشک شدن رودخانه ها تاثیر منفی بر زندگی و اقتصاد آنها خواهد گذاشت.

خدادادی ادامه داد: هلال احمر به مناطقی که با تنش آبی مواجه هستند امدادرسانی می کند و کالاها و اقلام مورد نیاز را در این مناطق توزیع می کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش خانه های هلال در مناطق روستایی و کم برخوردار افزود: با راه اندازی خانه های هلال می توان علاوه بر سازماندهی توان نیروی انسانی داوطلب ،با ارائه آموزش های خود امدادی و دگر امدادی ضریب تاب آوری را افزایش و ضریب آسیب پذیری را کاهش دهد.

تنش آبی با شروع فصل گرما در مناطق پایین دست رودخانه ها از جمله دشت آزادگان و هویزه نگرانی هایی را برای ساکنان این مناطق به همراه داشته است.

کم آبی رودخانه کرخه و خشک شدن اغلب نقاط تالاب هورالعظیم باعث شده تا مردم این مناطق امکان انجام فعالیت هایی همچون دامداری  و کشاورزی نداشته باشند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن