اصفهان

طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اصفهان ۱۲ هزار شغل ایجاد می‌کند

[ad_1]

محمدرضا قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته به‌منظور رونق تولید و اشتغال در اصفهان، ۱۸ طرح با موضوع اقتصاد مقاومتی و ۱۷ طرح جهش تولید که از سوی بخش دولتی و خصوصی استان معرفی شده بود در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تصویب شد تا حمایت‌های لازم از آنها برای عملیاتی شدن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها از سال گذشته زیر نظر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان آغاز شد، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند دانش‌بنیان، زیرساختی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، تجهیزات پزشکی، دامداری و صنعتی است.

قاسمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرا و تکمیل طرح‌های اقتصاد مقاومتی حدود پنج هزار و طرح‌های جهش تولید حدود هفت هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در  استان اصفهان ایجاد شود که نقش بسزایی در اشتغالزایی به‌ویژه برای جوانان خواهد داشت.

وی میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی را ۴۶۳ میلیارد تومان و طرح‌های جهش تولید را ۴۵۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی، آورده بخش خصوصی و منابع دولتی ملی و استانی اعلام کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها حدود ۷۰ درصد است.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان با اشاره به اینکه ۱۲ طرح از میان طرح‌های مذکور بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ۶ طرح‌ اقتصاد مقاومتی صد درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده جذب سرمایه‌گذار برای تولید انبوه است.

قاسمی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی برخی از طرح‌ها طبق پیش‌بینی‌ها محقق نشد و هشت طرح زیر ۵۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: مهمترین دلایل آن تخصیص دیرهنگام اعتبارات، همکاری نکردن بانک‌ها در ارائه تسهیلات و مشکلات مالکیتی صاحبان طرح است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها تاثیر بسزایی در بهبود زیرساخت‌های اقتصادی استان خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، طرح‌های باقیمانده هرچه زودتر تکمیل و بهره‌برداری شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در یک سال گذشته تلاش بسیاری برای پیشبرد این طرح ها با تسهیل فرایندهای اداری و تامین اعتبارات کردند.

” ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی ” در سال ۹۴ با مصوبه هیات وزیران و به منظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی آنها به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری تشکیل شد که ستاد متناظر با آن در هر استان با مسوولیت استاندار نیز به‌منظور تهیه و اجرای برنامه‌های منطقه‌ای و استانی اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رُتبه این استان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن