آذربایجان شرقی

طرح های فرهنگی و اجتماعی مهمترین راهبرد تحقق شهر سالم و ایمن مراغه است

[ad_1]

سید علی موسوی روز سه شنبه در جلسه شهر سالم و ایمن مراغه افزود: وجود ظرفیت های بزرگ اجتماعی در کنار طرح هایی که در حوزه عمرانی و ترافیکی این شهرستان اجرا شده است، بستر سازی برای ثبت و الحاق مراغه به جوامع سالم و ایمن خواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه ریزی برای الحاق این شهرستان به جوامع و شهرهای سالم و ایمن از سال ۹۷ آغاز شده است، همکاری و تلاش دستگاه های اجرایی و خدمات رسان می تواند تحقق این امر را تسریع و تسهیل کند.
موسوی اضافه کرد: در این راستا، اقدامات و طرح هایی از جمله مسیرگشایی هایی که توسط شهرداری برای توسعه معابر عمومی، بهبود ترافیک شهری و در نتیجه سلامت شهروندان انجام شده است، بسترساز تحقق شهر سالم و ایمن خواهد بود.
وی گفت: با توجه به اینکه در سه سال گذشته ۱۳۵ نفر در ۴۵ کیلومتر اول جاده مراغه هشترود جان باخته اند، تاکنون چهار نقطه از نقاط حادثه خیز آن بهسازی شهرک با تخصیص اعتبار نیز قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه هشترود نیز به زودی تکمیل خواهد شد تا مشکلات جاده ای مرتفع شود.
موسوی اعلام کرد: به منظور توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه شهری نیز  حدود یک میلیارد تومان اعتبار در اختیار فرهنگسراها و بهزیستی در این مناطق قرار گرفته است.
وی با اشاره به وجود حدود ۵۰ سمن فعال در این شهرستان ادامه داد: تعدد سازمان های مردم نهاد ظرفیت بزرگ فرهنگی و اجتماعی برای تحقق شهر سالم و ایمن بوده است.
وی اظهارامیدواری کرد با تقویت و بهره گیری از پارامترها و ظرفیت های موجود، مراغه به عنوان سومین شهر آذربایجان شرقی پس از جلفا و سهند  به جمع شهرهای سالم و ایمن بپیوندد.
سرپرست شهرداری مراغه نیز گفت: هم اکنون حدود ۸۰ درصد از هسته مرکزی شهر، بهسازی مبلمان شهری، پیاده روسازی و مناسب سازی شده است.
تورج درگاهی افزود: همچنین برخی از پارک های شهر به صورت ۱۰۰ درصد مناسب سازی شده و برخی دیگر نیز در حال مناسب سازی است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز گفت: نشاط بخشی به جامعه در گرو پویایی بخش تعلیم و تربیت و آموزش دانش آموزان است.
حسین اکبریان افزود: در راستای تسلط بخشی به جامعه، ۶ مدرسه این شهرستان به‌عنوان پایلوت مدرسه قانونگذار و مدرسه امید و نشاط ایجاد خواهند شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن