اصفهان

عادی‌انگاری سلامت مردم اردستان را تهدید می‌کند

[ad_1]

به گزارش ایرنا، علی صادقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در پی شیوع موج پنجم ویروس کرونا شمار بستری بیماران مبتلایان به کووید ۱۹ در بیمارستان شهید بهشتی اردستان به بیشترین حد خود از ابتدای شیوع کرونا رسیده است.

وی ادامه داد: مراجعه و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این بیمارستان هر روز افزایش می‌یابد و تاکنون‌ به وضعیت ثابت نرسیده‌ایم.

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان تصریح کرد: این بیمارستان در برهه کنونی با محدودیت جدی در پذیرش بیماران کرونایی مواجه شده است.

صادقی اظهار داشت: از ابتدای شروع پیک پنجم کرونا در اردستان شمار بستری بیماران کرونایی به طور میانگین کمتر از ۱۵ بیمار نبوده است و اکنون ۱۸ بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری هستند که بیشترین شمار بستری از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان است.

وی ادامه داد: با تلاش شبکه بهداشت و درمان اردستان موضوع واکسیناسیون در این شهرستان بسیار خوب انجام شده است، اما مردم باید توجه داشته باشند که ایمنی حداکثر در بدن یک ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن ایجاد می‌شود.

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان اضافه کرد: تمامی افرادی که حتی ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید ماسک بزنند، فاصله‌ اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام، دورهمی، حضور در آیین‌های پرتعداد و فضاهای سربسته پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: موج پنجم کرونا از تمامی موج‌ها بدتر است و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا ۲ ماه آینده ادامه داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا می‌شود، اضافه کرد کرد: مهمترین خطر در روزهای آینده، برگزاری هر نوع آیین در فضای سربسته و سقف‌دار و سفر تابستانی شهروندان است که باید این موردها به طور مناسب و مطابق با توصیه‌های بهداشتی مدیریت شود.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از کادر درمان و بیش از ۶۰ درصد از کارکنان خدمات بیمارستان شهید بهشتی اردستان درگیر ویروس کرونا شدند اما مورد فوتی نداشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی بیماری کووید ۱۹، ۳۶ بیمار شناسایی شدند که بیشتر آنان جوانان هستند.

حسن ذبیحی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ شناسایی شده در اردستان سه هزار و ۲۸۶ نفر است. 

وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۸۱ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند و پذیرش جدید بستری در بیمارستان چهار نفر است.

به گفته وی، اردستان از نظر شیوع کرونا اکنون در وضعیت قرمز تیره قرار دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن