اصفهان

قطع برق سبب آسیب دیدن تجهیزات بیمارستان گُلدیس شاهین‌شهر شد

[ad_1]

سیدمحمد ابن حجازی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر روز یکشنبه این هفته (۱۳ تیر) جاری با قطع مکرر برق مواجه و همین امر سبب از کار افتادن چهار دستگاه تنفس مصنوعی و دستگاه رادیولوژی (تصویربرداری) این مرکز شد.

وی با بیان اینکه وقتی برق قطع می‌شود چند ثانیه طول می‌کشد تا تجهیزات بیمارستان به برق اضطراری متصل شود، اظهار داشت: قطع مکرر و پی در پی برق سبب از کارافتادن دستگاه ها و به خطر افتادن جان بیماران می‌شود.

رییس بیمارستان گلدیس با اشاره به اینکه هنگام قطع برق و از کارافتادن برخی از تجهیزات ناچار به استفاده از دستگاه تنفسی دستی(آمبوبگ) شدیم و دستگاه رادیولوژی نیز نیاز به تعمیرات اساسی دارد، تاکید کرد: در چند روز گذشته هنگام قطع برق با سختی و زحمت بسیار و به عبارتی “با چنگ و دندان ” تلاش کردیم تا هیچ آسیبی به جان بیماران نرسد.

ابن حجازی تصریح کرد: بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر بدلیل قرار گرفتن در کنار آزادراه اصفهان به تهران و مراجعه مصدومان تصادفی و بیماران بدحال دارای شرایط ویژه است و کوچکترین اختلال در روند خدمات رسانی آن، آسیب های زیادی وارد می کند.

وی اضافه کرد: از طرفی این روزها با افزایش تعداد بیماران کووید -۱۹ و خیز موج پنجم کرونا مواجهیم به همین دلیل ضروریست که همه تجهیزات بیمارستان در وضعیت فعال باشد تا خدمت رسانی به مردم و بیماران دچار وقفه نشود.

ابن حجازی با بیان اینکه بیشتر بیمارستان‌ها دارای ۲ منبع تغذیه برق (فیدر) هستند تا در صورت قطع یکی از آنها، جریان برق دچار مشکل نشود، اظهار داشت: بیمارستان گلدیس در زمان حاضر از یک منبع، برق خود را تامین می کند و تاکنون چند بار برای تامین منبع تغذیه دوم از فرمانداری و شرکت برق شاهین‌شهر درخواست کردیم اما تا کنون اقدام عملی و مشخصی برای آن نشده است.

به گفته وی، درخواست تامین منبع دوم تغذیه برق (فیدر) برای بیمارستان گلدیس حدود یک ماه گذشته نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شاهین شهر و میمه، مجددا مطرح و بر آن تاکید شد.

رییس بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: همچنین ما درخواست کردیم که این مرکز درمانی از فهرست خاموشی ها خارج شود اما از اداره برق به ما اعلام شد که اگر قرار باشد چنین کاری انجام شود باید کل شهرک گلدیس را از فهرست خارج کرد.

وی اضافه  کرد: وقتی برای قطعی های اخیر با شرکت برق تماس گرفتیم به ما گفتند که دستور این خاموشی ها از تهران داده می شود.

ابن حجازی با تاکید براینکه برق اضطراری بیمارستان ها بیشتر در  هنگام حوادث طبیعی مانند زلزله و شرایط بسیار حاد و به مخاطره افتادن جان بیماران استفاده می شود، تصریح کرد: ما تاکنون همه تلاش و توان خود را برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به بیماران هنگام قطع برق انجام داده ایم اما از این بعد اگر اتفاقی بیفتد مسوولیت آن با ما نیست زیرا به همه(مشکلات) را گفته ایم.

بیمارستان گلدیس در شهر شاهین‌شهر در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و یکی از مراکز آموزشی درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن