تهران

مجوز پیوست سلامت برای سومین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تهران صادر شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، «محمد منصوری» گفت: پس از تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام و فازهای هفت و هشت تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، تصفیه‌خانه فاضلاب شمال‌غرب تهران مجوز پیوست سلامت دریافت کرد.

وی اظهار کرد: این مجوز پس از بررسی‌های صورت گرفته در زمینه مطالعات پیوست سلامت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران و پس از بررسی توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان علوم پزشکی در خردادماه امسال برای تصفیه‌خانه شمال‌غرب صادر شده است.

منصوری افزود: شرکت فاضلاب تهران در سال ۹۶ با آغاز مطالعات فنی احداث تصفیه‌خانه‌های جدید شهر تهران، هم‌زمان موضوع مطالعات «پیوست سلامت» را با هدف ارائه راهکارهایی برای حفظ طبیعت و محیط زیست، نظارت و جلوگیری از اثرات و پیامدهای استقرار تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح این شهر آغاز کرد.

وی به مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در سال ۱۳۹۲، توسط سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که طرح های نیروگاهی و پالایشگاهی، طرح های صنایع سنگین، طرح‌های خدماتی مانند تصفیه‌خانه فاضلاب، طرح‌های کشاورزی، طرح‌های کلان توسعه‌ای و زیربنایی را در دستور کار دارند باید پیش از اجرای هر پروژه جدید، پیوست سلامت آن را داشته باشند.   

مدیر دفتر فنی شرکت فاضلاب تهران خاطرنشان کرد: زمین تصفیه‌خانه فاضلاب شمال‌غرب تهران در روستای زرنان تملک شده و فاضلاب جمع‌آوری شده محدوده شمال‌غرب و غرب تهران (منطقه ۲۱ و ۲۲) پس از ساخت و بهره‌برداری، به این تصفیه‌خانه انتقال خواهد شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن