تهران

محیط‌زیست و رسیدگی به تخلفات ۴ سال گذشته موضوع تذکرات شورای شهر تهران

[ad_1]

به گزارش ایرنا، مهدی اقراریان در هشتمین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اعلام کرد: ساخت ویلاهای لاکچری یک تهدید بزرگ برای پایتخت است و باید از این اقدام مهم زیست محیطی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به بازدید هوایی خود از تهران از ایجاد تخلفات گسترده در حوزه حریم در منطقه یک و پارک جنگلی منطقه ۱۳ خبر داد و گفت: باید از این زاویه تهران را مشاهده کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی برای فضای سبز و محیط زیست تهران افتاده و ساخت ویلاهای لاکچری چه فاجعه زیست محیطی در حریم تهران ایجاد کرده است.

اقراریان با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ترک فعل دارای عقوبت است، تاکید کرد: امیدوارم در دولت جدید به طرح‌های هادی روستا بیشتر نگاه شود و دولت ببیند تخلفات انجام شده چه بلایی بر سر تهران آورده است.

وی با بیان اینکه برخی نهادهای دارای قدرتی اجازه نمی‌دهند حتی شهرداری برای بازرسی شرایط وارد مجموعه شان شوند، افزود: شهردار منتخب تهران به عنوان چهره ضد فساد که هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد و تبعیض و ویژه خواری ندارد باید به تخلفات ۴ سال گذشته بپردازد.

اقراریان با اشاره به اینکه شورای شهر پنجم شعار شفافیت می داد و با تبلیغات رسانه ای مدعی بود تعداد نیروی انسانی را کاهش داده  است، افزود: ما در دوره پنجم مدیریت شهری با پدیده جدیدی به نام قراردادهای حجمی مواجهیم که خدمت را تحت این عنوان واگذار کردند و افرادی را وارد شهرداری کردند که تحت نظر پیمانکار قرار دارد و علاوه بر تضعیف حقوق در چشم انداز آینده در شهر تهران افرادی موازی کاری می‌کند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود اعلام کرد: در صفحه اینستاگرام خودم با انبوه کسانی مواجهم که کار پیمانی می‌کنند و در انتظار قرارداد بستن با شهرداری هستند اما استخدام این حجم قابل توجه ایجاد شده با توجه به هزینه‌های نگهداشت شهر امکان پذیر نیست.

اخذ فرانشیز درمانی از کارکنان شهرداری باید بازنگری شود

عضو دیگری شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خواهان بازنگری در اخذ فرانشیز درمانی کارکنان شهرداری شد.

مهدی پیرهادی با اشاره به تذکرات دیگر اعضا درباره نحوه صدور رای در هیات تخلفات اداری اعلام کرد: باید جلوی برخوردهای سیاسی با تخلفات گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهر سالم اقدامی در شورای قبل انجام گرفت که نیازمند بازنگری است، افزود: مصوبه‌ای که درباره فرانشیزها مقرر شده از کارکنان شاغل اخذ شود، مجدد بررسی می‌کنیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: کل مبلغ اخذ شده به نسبت کم بوده و درآمدی برای شرکت ایجاد نمی‌کند اما مشکلاتی را برای کارکنان ایجاد کرده در قالب طرحی پیگیری می‌کنیم.

وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران

عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به اوضاع آشفته شهرداری در این دوره گذار گفت: اتفاقاتی در سطح شهر می‌افتد که به ما منعکس می‌شود که باعث نگرانی است، ساخت و سازهای غیر مجاز در حال رخ دادن است که در مناطق با عکس و مستند به دست من رسیده، برای مثال در خیابان سیمون بولیوار ظرف ۲۴ ساعت اطراف زمینی دیوار کشیده شده است.

ناصر امانی همچنین نسبت به نحوه کار هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، انتقاد کرد و گفت: باید از صدور احکام در این شرایط گذار شهرداری جلوگیری شود و از سرپرست شهرداری می خواهیم توجه ویژه ای به این تخلفات کند.

وی تاکید کرد: باید از صدور احکام در این شرایط جلوگیری شود چراکه برخی اعضای هیات‌های اداری با تخلفات با شائبه سیاسی برخورد می‌کنند و در افراد حس انتقام‌گیری ایجاد شده است.

امانی همچنین نسبت به تبعیض اتفاق افتاده برای آتش نشانان تهران با سایر نقاط کشور نیز انتقاد کرد و افزود: براساس قانون مشاغل سخت با ۲۰ سال سابقه بازنشست می‌شوند و حقوق و مزایای ۳۰ ساله می‌گیرند اما آتش نشانان تهرانی چون تابع صندوق بازنشستگی هستند با ۵ سال ارفاق بازنشسته می‌شوند و به اندازه ۲۵ روز از ماه حقوق دریافت می‌کنند که این عادلانه نیست، این افراد به دلیل تعدد حوادث در تهران ۱۰ برابر همکارانشان در دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

برخی از مدیران و مسئولان شهرداری کارها را رها کرده اند

اعلام هوشیار باش به سرپرست شهرداری تهران  دیگر عضو شورای شهر تهران بر لزوم رسیدگی به کارهای رها شده در شهرداری تهران تاکید کرد و افزود: از سرپرست شهرداری می‌خواهیم نسبت به این موضوع ورود و در صورت نیاز برای فعالیت‌های شهرداری سرپرست تعیین کند.

سیدجعفر تشکری هاشمی ضمن انتقاد از رهاسازی برخی از کارها در شهرداری تهران در تذکری اعلام کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مدیران و مسئولان شهری کار را رها کردند، لذا از سرپرست شهرداری می‌خواهیم نسبت به این موضوع ورود و در صورت نیاز برای فعالیت‌های شهرداری سرپرست تعیین کند.

وی افزود: در دل این کارها تخلفات شکل می‌گیرد و در همین روزها به دلیل نبود نظام مدیریتی احکام به سرعت در حال صدور است، خواهش می‌کنم که توقف آن‌ها صورت گیرد تا مشخص شود قرار است مدیریت شهر تحت نظر چه کسی صورت گیرد.

تشکری هاشمی همچنین از پرداخت نشدن حقوق حامیان شهر نیز انتقاد کرد و گفت: بنا بر اعلام نیروهای این مجموعه، دو ماه است که حقوق آنها به تاخیر افتاده است و از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران می‌خواهیم نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

رصد دقیق اعضای شورای از مناطق مختلف تهران

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در نشست شورا اعلام کرد: از زمانی که اعضای شورای ششم انتخاب شدند بازدید و نظارت دقیق از مناطق و نواحی مختلف شهر تهران اجرایی و عملیاتی شد.

مهدی عباسی افزود: در این بازدیدها مشخص شد که برخی مناطق کارها را همچون گذشته دنبال می کنند اما برخی مناطق به ویژه در نظافت شهر دچار مشکل هستند که از شهرداران می خواهم در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

وی تاکید کرد: موضوع نظافت شهر برای اعضای شورای شهر اهمیت دارد به همین منظور از شهرداران مناطق می خواهیم در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن