کردستان

مرز باشماق مریوان عامل مهمی برای رونق گردشگری کردستان است

[ad_1]

به‌گزارش ایرنا، علی‌اصغر مونسان روز سه شنبه در نشست با فعالان بخش‌ خصوصی گردشگری کردستان اظهار داشت: صنعت گردشگری کردستان و توسعه آن همواره مورد حمایت دولت بوده است.

وی افزود: کردستان ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه گردشگری دارد و این استان باید جایگاه ویژه و خاصی در بخش گردشگری داشته باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه هر چه در توان داشته باشیم برای توسعه بخش گردشگری این استان انجام خواهیم داد، گفت: ثبت جهانی پرونده هورامان مسئله بسیار مهمی برای ماست که آن را در کمیته میراث فرهنگی یونسکو پیگیری خواهم کرد.

وی یادآور شد: معافیت مالیاتی بخش گردشگری، بیمه راهنمایان، پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران خارجی از جمله برنامه‌هایی بوده که همواره پیگیر آن بوده‌ایم و در این حوزه‌ها نیز دولت موفق عمل کرده است.

در ادامه این نشست روسای انجمن‌ها و تشکل‌های بخش گردشگری استان، مشکلات و چالش‌های اقتصاد گردشگری را با وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در میان گذاشتند.

وزیر میراث فرهنگی روز دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد و در روز نخست سفر خود چندین طرح‌ گردشگری را افتتاح کرد که این طرح‌ها شامل مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره و کاخ موزه خسروآباد سنندج بود.

مونسان در دومین روز سفر خود به کردستان، از چندین نقطه گردشگری و پایگاه هورامان در سنندج بازدید داشت و حضور در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نشست با فعالان بخش خصوصی کردستان پایان بخش برنامه‌های وی در این استان بود.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن