فارس

مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز با حضور معاون رئیس‌جمهوری افتتاح شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، معاون رئیس‌جمهوری سه‌شنبه در آغاز سفر یکروزه به استان فارس، با حضور در دانشگاه صنعتی شیراز  مرکز نوآوری این دانشگاه را افتتاح و  از تیم‌های مستقر و نمایشگاه محصولات فناورانه بازدید کرد. 

 مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال به منظور ارائه آموزش های لازم برای افزایش مهارت های دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز و با کسب مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است. 

این مرکز در فضایی به وسعت ۵۰۰ مترمربع و به زیربنای ۳۷۵ مترمربع در بخش جنوبی دانشگاه صنعتی شیراز واقع است و ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت دانش آموختگان برای ورود به بازار کسب و کار و تسهیل فرایند تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان توسط اساتید و دانشجویان و کمک به این شرکت‌ها و همچنین فراهم کردن بستر تبادل دانش و تجربه بین کارآفرینان، دانش‌آموختگان، اساتید و دانشجویان از اهداف آن است.

رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فارس طی هشت سال گذشته

استاندار فارس در سخنانی در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: استان فارس در زمینه توسعه علم و فناوری از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و شهر شیراز به عنوان قطب علمی جنوب کشور شناخته می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی، روند رشد شرکت‌های دانش بنیان این استان طی سال ۹۲ تاکنون را خوب توصیف کرد و افزود: هم‌اینک یک هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در استان داریم که از این تعداد افزون بر ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و بیش از ۹۰۰ شرکت نیز فناور هستند.

وی، با اشاره به سفر معاون معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به شیراز گفت: در این سفر علاوه بر افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز، بازدیدی از شرکت‌های مستقر در این مرکز و همچنین نمایشگاه محصولات فناورانه تولید این شرکت‌ها به عمل آمد و تصمیماتی هم در خصوص توسعه و ایجاد شرکت‌های نوآور برای استفاده دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی شیراز از مزیت‌های آنها اتخاذ شد.

او اظهار داشت: این مجموعه از ظرفیت خوبی برای توسعه برخوردار است که معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری هم دستوراتی را برای مساعدت لازم در این زمینه صادر کردند.

استاندار فارس تصریح کرد: همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بازدیدی از کارخانه نوآوری شیراز به عنوان بزرگترین کارخانه نوآور کشور بعمل آمد که هم‌اینک حدود ۶۰ شرکت دانش بنیان در این کارخانه مستقر هستند و فعالیت‌های خوبی نیز در زمینه آی تی، اینترنت، برق و الکترونیک نیز انجام می‌دهند.

رحیمی افزود: با توجه به وضعیت کرونایی انتظاراتی که برای استقرار تیم‌ها، استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این کارخانه داشته‌ایم همچنان میسر نشده و اما گام‌های خوبی در جهت تحقق این مهم در حال برداشته شدن است.

وی گفت: بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بینان و فناور مستقر در این پارک که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت‌های جدیدی داشته انجام شد.

استاندار فارس افزود: دره فناوری دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری استان از دیگر مراکزی است که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مورد بازدید واقع خواهد شد و کمک‌های لازم نیز انجام خواهد شد.

رحیمی، با اشاره به حمایت‌های مالی صورت گرفته از شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان فارس تصریح کرد: هر کدام از این شرکت‌ها که تقاضای حمایت و دریافت تسهیلات داشته‌اند از محل صندوق صنایع پیشرو و همچنین از محل منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منابع استانی کمک‌هایی به آنها شده و در صورت ارائه تقاضا باز هم انجام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه با هدف افتتاح و بازدید از مراکز نوآوری فعال در دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی و صنعتی شیراز، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان فارس به این استان سفر کرده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن