بوشهر

مصرف آب بوشهری‌ها ۲۸ درصد از میانگین کشور ببشتر است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه شنبه افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر برای پیشگیری از هرگونه تنش آبی، مشترکان آب در شهرها و روستاهای این استان با هدف کمک به روند درمان بیماران کرونایی در قرنطینه و تأمین آب پایدار، مصرف آب را مدیریت کنند.

وی با اشاره به کاهش منابع تأمین آب استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران بیان کرد: با توجه به اینکه  ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی این استان از استان‌های کهیگلویه و بویراحمد و فارس و تنها ۱۵ درصد از طریق چاه‌ها و آب شیرین کن‌های فعال تولید و تامین می‌شود، کاهش شدید بارش باران منابع آب این استان‌ها نیز با تهدید جدی روبرو شده است.

حمزه‌پور اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افت تولید آب از چاه‌ها، منابع زیرزمینی و افزایش مصرف آب، لازم است مشترکان آب در شهرها و روستاها ضمن مدیریت مصرف آب، انشعاب‌های غیرمجاز را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند تا با آنها برخورد شود.

وی افزود: در صورتی می‌توانیم تابستان بدون بحران و تنش را پشت سر بگذاریم که مشترکان آب فرهنگ مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند و صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب تنها مسئول آب آشامیدنی مردم در شهرها و روستاها است و هیچ مسئولیتی برای تأمین آب دام و زمین‌های کشاورزی، خانه باغ و باغ ویلاها ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تلاش کارکنان این شرکت برای تأمین آب در فصل تابستان شبانه‌روزی است تأکید کرد: تلاش می‌شود با استفاده از توانمندی‌ها، تأمین و توزیع آب با کمترین مشکل در استان انجام شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن