اصفهان

میانگین دمای هوا در اصفهان تغییر محسوسی تا اواسط هفته آینده ندارد

[ad_1]

محمدرضا رفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشینه دمای هوای امروز و فردا در اصفهان ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده که نسبت به روز گذشته همانند دیگر مناطق مختلف استان تغییر قابل توجهی نداشته است.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای اصفهان در این مدت بین ۲۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا پایان  هفته آینده  بر روی استان است و بر این اساس در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: احتمال افزایش ابر در نیمه غربی استان از فردا وجود دارد.

رفیعی گفت: ۲۴ ساعت آینده، کاشان با ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شوند.

وی، برای کلانشهر اصفهان در روز شنبه، هوای صاف  تا قسمتی ابری غبار صبحگاهی در بعدازظهر  گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز یکشنبه، هوای صاف  تا قسمتی ابری غبار صبحگاهی در بعدازظهر  گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

همچنین کیفیت هوای امروز کلانشهر اصفهان با میانگین شاخص ۱۱۰ ( AQI )برای گروه‌های حساس ناسالم است.

کیفیت هوای اصفهان براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش فعال در میدان احمدآباد با ۱۵۸، خیابان پروین با ۱۵۳، استانداری و باهنر با ۱۵۵ ( AQI ) در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن