خوزستان

نماینده دزفول: تدبیر لازم برای تامین آب کشاورزان اندیشیده شود

[ad_1]

سید احمد آوایی روز شنبه با انتشار مطلبی در حساب توئیتری خود از پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص تامین آب مورد نیاز کشاورزان به ویژه شهرهای شمالی خوزستان خبر داد و گفت: زندگی در بیشتر شهرهای خوزستان وابسته به کشاورزی است.

وی با بیان اینکه نباید با تصمیم های نابخردانه، با زندگی مردم بازی کنیم، افزود: مهم‌ترین نیاز استان خوزستان به ویژه شهرهای شمالی آن، تامین آب مورد نیاز برای کشت پاییزه و تقویت صنعت کشاورزی با توجه به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان آب و برق تاکید کرد: در راستای تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه از شبکه آبیاری دز، تدابیر لازم اندیشیده شود تا از آسیب بیشتر به این صنعت مهم جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا تعدادی از کشاورزان دزفول روز شنبه با حضور در فرمانداری ویژه این شهرستان خواستار تامین حقابه آب کشاورزی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز در این باره گفت: پیگیر تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشت تابستانه در حوضه دز هستیم.

کاهش بارندگی در سال آبی جاری باعث کاهش چشمگیر ذخایر آبی سدهای خوزستان و اعمال محدودیت‌هایی برای کشت محصولات کشاورزی شده است. 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن