اصفهان

نیروگاه خورشیدی میدان میوه و تره بار اصفهان راه اندازی شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، این نیروگاه به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی روی بام یک مرکز بزرگ خدماتی شهرداری در سطح کشور، بر روی سقف تالار ۲۶ میدان میوه و تره بار این کلانشهر ایجاد شده است.

نیروگاه مورد اشاره می‌تواند برق هشت هزار و ۵۰۰ پایه روشنایی را در روز تأمین کند، همچنین بازگشت سرمایه ایجاد این نیروگاه‌ خورشیدی چهار سال اعلام شده است و با استفاده از آن معادل ۶۱ هزار لیتر بنزین در سال صرفه‌جویی می‌شود.

به همراه این پروژه عملیات عمرانی تالار ۲۳ این میدان به عنوان بارانداز شیلات در مرکز کشور آغاز  و افتتاح تالار شماره ۲۵ این میدان افتتاح شد.

مسقف کردن محوطه عرضه سبزی میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان با متراژ چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع دیگر پروژه امروز بود.

به گفته مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در این مراسم ۳۳ میلیارد تومان برای موارد مورد اشاره هزینه شده است.

محمد مُجیری افزود: میدان مرکزی میوه و تره بار در محل فعلی سال ۱۳۷۳ احداث شد، در آن زمان جمعیت شهر اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که با توجه به افزایش جمعیت فعلی این کلانشهر توسعه این مجموعه ضروری است.

نیروگاه خورشیدی میدان میوه و تره بار اصفهان راه اندازی شد

تولید ۶۰۰ کیلو وات برق توسط صفحات خورشیدی شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: مجموع نیروگاه‌های خورشیدی زیرمجموعه این نهاد اکنون به ۶۰۰ کیلو وات رسیده است.

قدرت الله نوروزی ادامه داد: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و توسعه زیرساخت های آن در این کلانشهر ضروری است و امیدواریم آیندگان نیز به این مهم توجه کنند.

وی اضافه کرد: سالن عرضه گل و گیاه میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان بزودی در محوطه پشت بیمارستان فارابی در شرق کلانشهر ساخته می‌شود.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن