آذربایجان شرقی

هشدار مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی نسبت به بارش تگرگ 

[ad_1]

محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نهادهای مسوول و مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد با توجه احتمال تشدید بارش های موسمی و به تبع آن سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و وقوع آذرخش در ارتفاعات از بعد از ظهر امروز سه شنبه تا شنبه آینده، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از وقوع هر گونه خسارت احتمالی مد نظر قرار دهند. 

وی تاکید کرد: عدم تردد در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و تحکیم سازه‌های موقت و سست از دیگر توصیه های مهم است که باید مردم به آنها توجه کنند.  

وی افزود: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست از خطراتی است که در روزهای آینده آذربایجان شرقی را تهدید می کند.  

هنربر تاکید کرد: شهروندان با توجه به تداوم رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ از ترددهای غیرضروری خودداری و از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها نیز امتناع کرده و از کوهنوردی نیز خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز نسبت به ورود ساامنه بارشی به استان و بارندگی به ویژه در مناطق شمالی این خطه هشدار داده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن