اصفهان

همایش مکتب اخلاقی در اصفهان برگزار می شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا، دبیر علمی همایش مکتب اخلاقی اصفهان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد علمی با چهار رویکرد فلسفی، عرفانی، حدیثی و تلفیقی برگزار می‌شود.

علی کرباسی زاده افزود : در رویکرد فلسفی، ابن مسکویه بزرگترین و تاثیرگذارترین کتاب را در حوزه اخلاق فلسفی ارائه شده و سپس اخلاق ناصری از خواجه نصیرالدین توسی به این مهم پرداخته است.
وی ادامه داد:در مکتب عرفان نیز برخی کتب ابن سینا، ابن عربی تا آقا محمد بید آبادی که بنیانگذار اخلاق عرفانی در جهان شیعه است به این موضوع اختصاص یافته است.
دبیر علمی کنگره مکتب اخلاقی اصفهان افزود : همچنین در حوزه اخلاق حدیثی ۱۰ جلد از ۱۰۰ جلد بحارالانوار آیت الله مجلسی  نمونه تکمیل شده اخلاق تلفیقی است. 

کرباسی زاده تاکید کرد : محورهای اصلی این کنگره، رویکردهای اخلاقی مکتب اصفهان، شخصیت‌های اخلاقی مدرسه اصفهان، مکتب اصفهان و تاسیس اخلاق فلسفی ابن مسکویه، اخلاق عرفانی در مدرسه اصفهان، راغب اصفهانی بنیانگذار مکتب اخلاق تلفیقی، اخلاق حدیثی در مدرسه اصفهان،جایگاه نهج البلاغه،صحیفه سجادیه در مکتب اخلاقی اصفهان و از مکتب اخلاقی،عراقی،آقا احمد بید آبادی تا اخلاقیون نجف اشرف است. 

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  دراین نشست گفت: اصفهان شهری است که بیش از هزار سال قدمت حوزه علمیه داشته و علمای بزرگی درآن پرورش یافته اند که در دوران خود به تربیت نسل آینده مشغول و این  فرهنگ اخلاقی را نسل به نسل تا کنون منتقل کرده اند.
حجت الاسلام رمضان علی معتمدی افزود: مکتب‌های زیادی  از جمله مکتب اخلاق و کرسی اخلاق علما رشد پیدا کرده است که با ترکیب فقه و اصول، امروزه مایه حیات حوزه های علمیه شده اند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: هر جامعه ای اخلاق مدار باشد در آن جامعه رشد و پویایی اخلاقی  رشد می‌کند و  جامعه بشری امروزه نیازمند اخلاق اسلامی است که یاد می دهد در مقابل انسان چگونه رفتار کنند.

 حجت الاسلام معتمدی اضافه کرد: بر همین اساس انجمن مفاخر استان اصفهان، دانشگاه اصفهان، حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن شدند که کنگره ای با معرفی شخصیت اخلاقی و علمی با هدف الگوی نسل آینده به جامعه معرفی کنند.
وی اضافه کرد:مخاطب این کنگره عام است و در واقع  تلاشی برای معرفی و الگوی اخلاق برای جوانان امروز جهت استمرار مبانی اخلاقی و  گره گشایی مشکلات نیز هست.
در این کنگره ملی،پیام آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان قرائت و نیز آیت الله استادی سخنرانی خواهند کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن