کردستان

واکسیناسیون فرهنگیان کردستانی علیه ویروس کرونا آغاز شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز شنبه در آیین نمادین افتتاحیه مراکز واکسیناسیون استان در دبیرستان نسیبه سنندج اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا و گذشت ۱۹ ماه، بخش عمده آموزش دانش آموزان به صورت عیر حضوری و مجازی انجام و روند آموزش تعطیل نشده است و حال با توجه به تاکیدات صورت گرفته و سناریوهای پیش بینی شده، آموزش حضوری و بازگشایی مدارس، اولویت ستاد کرونای کشور است.

رشید قربانی افزود: بر همین اساس واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت ستاد کرونا قرار گرفته و مقرر است تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمام فرهنگیان در بخش‌های مختلف، ۲ مرحله واکسن را دریافت کنند.

وی با اشاره به طی شدن مراحل علمی و بالینی واکسن‌های تولید شده در سطح جهان و ارتقای سطح ایمنی بدن با تزریق واکسن، از فرهنگیان استان خواست در این برنامه شرکت و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه نتایج گزارشات مختلف نشان می دهد، افرادی که واکسن کرونا را تزریق کنند در صورت ابتلا دچار سختی نخواهند شد و تزریق واکسن اطمینان بالایی دارد، اظهار داشت: به گفته متخصصان، بعد از تزریق واکسن،  رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شستن دست ها همچنان مورد تاکید است.

وی در ادامه یادآور شد: ۱۶ مرکز تخصصی واکسیناسیون معلمان در استان پیش‌بینی شده و ۲۶ هزار و ۵۷۸ نفر در بخش‌های آموزشی، اداری، رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی در نوبت تزریق واکسن هستند.

قربانی اظهار داشت: مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام شده از طریق ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، واکسیناسیون فرهنگیان انجام می شود، لذا از همکاران درخواست می شود بر اساس زمانبندی مدرسه ای در مراکز حضور پیدا کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: با هماهنگی انجام شده در سطح کشور و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زمینه واکسیناسیون فرهنگیان فراهم و به صورت رسمی این طرح آغاز شده است.

افشین خوشگوار افزود: در سطح استان نیز زمینه واکسیناسیون فرهنگیان فراهم و طی جلسات هماهنگی برگزار شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد ۱۶ مرکز در شهرستانها و مناطق به صورت تجمیعی تعیین، تجهیز و آماده سازی شده و امروز به صورت همزمان فعالیت مراکز در سطح استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون معلمان از امروز آغاز و تا ۲۵ مرداد جاری تمام مشمولین مرحله اول واکسن را دریافت خواهند کرد، گفت: حضور فرهنگیان در این مراکز به صورت نوبت بندی مدرسه‌ای است و معلمان و بخش آموزشی مدارس در اولویت اول قرار داشته و در ادامه کارکنان بخش اداری و ستادی نیز واکسن دریافت خواهند کرد تا در مهر ۱۴۰۰ شاهد بازگشایی مدارس باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در کنار تزریق واکسن، همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری مورد تاکید است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن