آذربایجان شرقی

واکنش مخاطبان ایرنا در اینستاگرام به گزارش عادی‌انگاری کرونا در مراغه

[ad_1]

در این گزارش با توجه به افزایش لحظه به لحظه تعداد بستری‌ها و مبتلایان کرونا در مراغه و بالا رفتن ساعت به ساعت ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی، از مردم و عزاداران این شهرستان خواسته شده بود تا از عادی‌انگاری کرونا دوری کنند و برخی از کاربران نیز ایرنا را در رساندن این پیام به گوش مخاطبان یاری کرده و کامنت‌هایی زیر این گزارش درج کردند.

یکی از کاربران که عکس پروفایلش نشان‌دهنده اشتغال وی در بخش بهداشت و درمان است با نام کاربری «rhsnzdh۴» نوشت: همه کسانی که در مجالس شلوغ بدون رعایت بهداشت و زدن ماسک شرکت می‌کنند، مدیون کادر درمان و بیماران کرونایی هستند.

«میترا رشیدیان» با نام کاربری «mitra.rashidyan.lawyer» نیز نوشت: عزاداری‌ها شاید با حضور نصف مردم سال‌های قبل برگزار شده باشد ولی تک‌تک این افراد بدون رعایت فاصله و ماسک، مثل بمب ساعتی عمل خواهند کرد.

مخاطب دیگری با نام کاربری «shaker۵۰۶۰۵۱۸» نیز نوشت: به عنوان یک سرباز مدافع سلامت از مردم تمنا می‌کنم که در خانه‌هایشان بمانند و اگر شور حسینی بر آنان غالب است، لااقل هم فاصله اجتماعی را (که در عمل مقدور نیست) و هم استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مخاطب دیگری که استادیار دانشکده علوم پزشکی مراغه است نیز با نام کاربری «hgelaheh» در قسمت کامنت‌های این گزارش اینگونه نوشت که این وضعیت حاصل یک روز یک شب نیست و باید قبل از رسیدن ایام ماه محرم هماهنگی لازم به عمل می‌آمد.

وی به عنوان متخصص مدیریت بهداشت و درمان پس از آسیب‌شناسی وضعیت موجود، نوشت: مردم خسته هستند و کادر بهداشت و درمان نیز خسته‌تر.

مخاطب دیگری نیز با نام کاربری «gallery.antique.jewelry» نوشت: چه آنهایی که به مسافرت رفتند و چه کسانی که در تجمع‌ها شرکت کردند، مسئول افزایش کرونا به شمار می‌روند.

یکی دیگر از مخاطبان ایرنا در اینستاگرام با نام کاربری «mahdi._.asemi» اینگونه نوشت که وضعیت کرونا در مراغه طی ۱۰ روز آینده بدتر خواهد شد و در ادامه نیز از تردد خودروهای پلاک مخدوش و پلاک شهرهای دیگر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه روز سه‌شنبه گذشته تکمیل شد و مسئولان دانشکده علوم پزشکی اتاق به اتاق به دنبال ایجاد ظرفیت جدید برای بیماران ورودی هستند اما کرونا رحم ندارد و کارشناسان می‌گویند همچنان تعداد مبتلایان و بستری‌ها با وجود تجمع‌های اخیر رو به فزونی خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز می‌گوید که اگر تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا به همین منوال افزایشی باشد، به طور طبیعی وضعیت کرونا در مراغه طی روزهای آینده از قرمز به سیاه تغییر خواهد کرد.

به گفته «اصغر تنومند» تجمع بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط کرونا در سطح شهرستان را وخیم‌تر کند و بر همین اساس مردم باید از حضور در تجمع‌ها خودداری کنند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن