اصفهان

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پاکدست و باتجربه است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که به دلیل وضعیت‌ قرمز کرونایی این شهر به طور زنده در فضای مجازی منتشر شد، افزود: ورزیدگی، صراحت لهجه و پاک فکری از دیگر ویژگی‌های ساداتی‌نژاد است و انتخاب وی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی دکتر سیدابراهیم رییسی بجا و شایسته است و به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه کاشان از رییس جمهوری قدردانی می‌کنم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از سوی رییس جمهوری به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شد.

خطیب جمعه کاشان با یادآوری اینکه  رهبر فرزانه انقلاب در حکم تنفیذ رییس جمهوری، ۲ مطالبه مهم «انقلابگری» و «مردم‌داری و مردم‌مداری» از آیت‌الله سید ابراهیم رییسی داشتند، ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقتصاد کشور را مساله اساسی روز کشور قلمداد کردند و برای پرداختن به این موضوع اصل‌های تقویت تولید داخلی، رفع موانع و مشکلات پیش رو که موجب نجات اقصاد کشور است، مبازره با قاچاق و مبارزه با واردات بی رویه را محور کار برشمردند.

به گفته وی، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی، توجه به کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی در سخنرانی‌ روزهای پیش از حکم تنفیذ و در این روز مطالبه رهبر انقلاب اسلامی بوده است.

وی، رفع مشکل بیکاری، ایجاد اشتغال برای نسل جوان و استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور را نیز جز مطالبات رهبر فرزانه انقلاب برشمرد و تصریح کرد: حفظ تقویت ارزش پول ملی که البته در صورتی امکان‌پذیر است که بتوانیم بنیه اقتصادی کشور را تقویت کنیم، از دیگر مطالبه‌های رهبری از رییس جمهوری است؛ برای اینکه اعتبار و آبروی پول ملی محفوظ باشد با صراحت یادآوری فرمودند نکند ارزها افسار گسیخته افزایش قیمت پیداکند. 

آیت‌الله سلیمانی، رفع مشکل گرانی و معیشت خانواده‌ها را خواستار شد و گفت: امروز سفره مردم سخت دچار مشکل شده است و برای مثال هرکیلوگرم شکر ۱۵ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ که کمیاب هم هست، ۳۰ تا ۴۰ هزار ریال است.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری پرچم مبارزه با فساد را پیش از انتخاب خود، برافراشته بود و فرزند نظام جمهوری اسلامی و دلبسته به این نظام مقدس است، اضافه کرد: دکتر رییسی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال، برخورد با مظاهر فساد، تحول در نظام اجرایی و شیوه اداری کشور، سامان دادن اقتصاد، معشیت فرهنگی و مسایل اجتماعی و حقوق مردم در عرصه سیاست خارجی، اصلاح نظام بانکی کشور، سوق دادن نقدینگی به سمت تولید و تک رقمی شدن تورم را در در زمان تبلیغات انتخاباتی به مردم وعده داده است.

وی، تشکیل دولت هوشمند، تولید نهاده‌های مورد نیاز در داخل کشور، قطع وابستگی سفره مردم به خارج و بیگانگان، کاهش میزان بیکاری در کشور، توسعه اقتصاد از نوع اقتصاد دریامحور را از دیگر وعده‌های انتخاباتی آیت‌الله رییسی یادآور شد و افزود: ما به انتظار صدور اخذ رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی برای اعضای کابینه دولت سیزدهم هسیتم تا وعده‌ها با حضور کارشناسان خبره، دلسوز و پاک‌دست در قالب برنامه‌های سنجیده، علمی و کارشناسی شده مطابق برنامه‌های زمان‌بندی شده ۱۰۰، ۲۰۰ و یک‌هزار و ۳۴۰ روزه یعنی چهار سال آینده تحقق یابد و آرزوی‌مان رای نگاه کردن به یک ایران قوی، آباد و سربلند است.

خطیب جمعه کاشان ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در تنفیذ حکم محمود احمدی‌نژاد پرهیز ازشتاب زدگی، توجه به برنامه‌های سند چشم‌انداز و پرهیز از حاشیه‌پردازی را مطالبه کردند و گوش دادن به انتقادها و توجه به اصلاح خود و همکاری با سایر قوا را تذکر دادند اما دولت احمدی نژاد به خصوص در دولت دهم این سفارش‌ها را نادیده گرفت و زیر پا گذاشت.

به گفته وی، رهبر فرزانه انقلاب در تنفیذ حکم حسن روحانی نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم، دستاوردها و تجربه‌های متراکم کشور را مطالبه کردند، اما موضوعی که اتفاق افتاد به جای بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی دلدادگی و دل‎بستگی به خارج از کشور به وجود آمد که ناکامی و ناموفقیت در این برهه به تعبیر معظم‌له، درس عبرت شد.

وی  اظهار داشت: هر رییس جمهوری که در دوران رهبری امام دوم انقلاب، حکم تنفیذ را از دست آیت‌الله خامنه‌ای با توصیف از شخصیت‌شان و با توصیه به مسوولیت‌شان دریافت کرد، توصیه‌ها را به جد مورد عمل و اجرا قرار نداد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن