آذربایجان شرقی

وضعیت کرونا در مراغه سیاه می‌شود؟

[ad_1]

به گزارش ایرنا ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه امروز سه‌شنبه تکمیل شد و مسئولان دانشکده علوم پزشکی اتاق به اتاق به دنبال ایجاد ظرفیت جدید برای بیماران ورودی هستند اما کرونا رحم ندارد و کارشناسان می‌گویند همچنان تعداد مبتلایان و بستری‌ها با وجود تجمع‌های اخیر رو به فزونی خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه می‌گوید: اگر تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا به همین منوال افزایشی باشد، به طور طبیعی وضعیت کرونا در مراغه طی روزهای آینده از قرمز به سیاه تغییر خواهد کرد.

به گفته «اصغر تنومند» تجمع بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط کرونا در سطح شهرستان را وخیم‌تر کند و بر همین اساس مردم باید از حضور در تجمع‌ها خودداری کنند.

یکی از شهروندان مراغی نیز با اشاره به اینکه عادی‌انگاری کرونا روز به روز در دسته‌های عزاداری این شهرستان به ویژه در مراسم «شاه‌حسین گویان» در حال افزایش است، بیان می‌کند: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در دسته‌های عزاداری امروز و در آیین «وای عباس» نیز به اوج رسید.

وی که خواست نامش فاش نشود، بیان می‌کند: اگر مسئولان برای تاسوعا و عاشورای حسینی محدودیت تردد و تجمع اتخاذ نکنند، بی‌شک وضعیت کرونا در سطح شهرستان در هفته‌های پیش‌رو سیاه خواهد شد. 

رئیس اداره تیلیغات اسلامی مراغه نیز با اشاره به اینکه عزاداری در ماه‌های محرم و صفر امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا باید طبق دستورالعمل و ضوابط ابلاغی برگزار شد، می‌گوید: بر این اساس ۱۸۰ تذکر شفاهی و ۱۲ تذکر کتبی به هیئت‌ها، حسینیه‌ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان ابلاغ شده است.

به گفته «حجت‌الاسلام علی امیری» علاوه بر اینها یک نامه نیز به دادستان به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشت، راه‌بندان و همچنین شکایت‌های مردمی تحویل شده اما با وجود تذکرها و برگزاری جلسه‌های توجیهی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هئیت‌های حسینی این شهرستان به صورت کامل رعایت نمی‌شود.

وی استفاده از ماسک، ضدعفونی‌کننده‌ها و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی در برگزاری آیین‌های سوگواری حسینی را مورد تاکید قرار می‌دهد و بیان می‌کند: دعوت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و مردم نیز در کنار مسئولان نسبت به آن نباید بی‌تفاوت باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه اضافه می‌کند: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۲ جلسه عمومی و بیش از ۴۰ جلسه توجیهی برای اجرا و به کارگیری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آستانه ایام محرم توسط تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری می‌کند که در سایه رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در وضعیت فعلی حاد کرونا، زمینه ابتلای بیشتر شهروندان به کووید ۱۹ فراهم نشود و بهانه دست دشمنان اسلام و انقلاب نیافتد.

به گزارش ایرنا با وجود جولان بی‌سابقه کرونا در موج پنجم بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان، عده‌ای نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در عزاداری‌ها بی‌توجه هستند و عده دیگری نیز با دغدغه حفظ سلامت، تصمیم‌گیری و تدبیر مسئولان امر را انتظار می‌کشند.

مراغه از شهرهای حسینی آذربایجان‌شرقی بوده و آیین‌های عزاداری در این شهرستان از طرفداران و تنوع بیشتری در مقایسه با سایر شهرهای کشور برخوردار است؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد در این شهرستان تمهیدات ویژه‌ای نیز از سوی مسئولان ستاد مقابله با کرونا برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی نیاز است.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه روزانه بیش از ۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان بستری، و حداقل ۱۵۰ مبتلای قطعی به صورت سرپایی شناسایی می‌شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن