خوزستان

کارگروه اقتصادی بین خوزستان و بصره تشکیل می‌شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در حاشیه نشست با سرکنسول ایران در بصره، که در محل استانداری تشکیل شد بیان کرد:در این نشست مباحث مفصلی در رابطه با مراوده مرزی در مرز چذابه و شلمچه با مسوولان در سرکنسول‌گری ایران در بصره صورت گرفت و مشکلات و موانع موجود در این ۲ مرز تجزیه و تحلیل شد.

وی افزود: بحث تست کرونای مسافران، تجار و بیماران عراقی که به ایران سفر می‌کنند برطرف شده، و نیز هماهنگی لازم بین عوامل گمرک، مرزبانی و سایر عوامل در این ۲ پایانه مرزی برای برطرف شدن مشکلات انجام خواهد شد. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه دوستان عراقی تمایل به سرمایه گذاری در این کشور داشتند گفت: آنها درخواست داشتند افرادی که می‌توانند در بصره به امر تولید بپردازند، از نظر مواد اولیه کمکشان کرده تا از تولیدات ایرانی استفاده شود.

وی افزود: قرار شد یک کارگروه اقتصادی تشکیل دهیم و رایزن اقتصادی بصره با معاونت اقتصادی استانداری نشستی داشته و بسته پیشنهادی ارایه  دهد تا طبق آن مراوده اقتصادی خود را با استان‌ها همسایه در عراق تقویت کنیم.

خوزستان با ۲ استان بصره و میسان عراق هم مرز است و در گذشته چند تفاهمنامه بین این ۲ استان و خوزستان منعقد شده است.

مرزهای زمینی شلمچه ، چذابه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا به عراق و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات باز شدند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن