کردستان

کرونا برگزاری هفت تجمع و مسابقه ورزشی را در کردستان تعطیل کرد

[ad_1]

جهانبخش یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم‌های گشت مشترک ستادی در قالب ۱۷ تیم  در چهار روز گذشته از سه اداره و ۷۱ واحد صنفی بازدید و کارشناسان محیطی نیز در همین مدت از ۴۶۳ واحد صنفی و تجاری و خدماتی مختلف در سنندج و مراکز بین راهی و روستایی بازدید کرده‌اند.

وی به بازرسی از ۱۳۳ مرکز تهیه و توزیع و عرضه غذای آماده و فست و فود و کافی شاپ و مراکز مشابه اشاره و اضافه کرد: در جریان بازدیدهای صورت گرفته یک واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده و ۲۰ واحد دیگر نیز اخطار ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند تا در زمان تعیین شده نقایص موجود را مرتفع کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج  یادآور شد : در جریان این بازدیدها، هفت مورد شکایات مردمی و ۱۶ فقره اخطار صادر شده در گذشته نیز مورد پیگیری لازم قرار گرفت .

وی گفت: ۷۸ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف در این بازدیدها کشف و ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

یوسفی در زمینه نظارت بر سلامت نان نیز به نمونه گیری از چهار مورد در زمینه میزان نمک مجاز و عدم استفاده از جوش شیرین اشاره کرد و گفت: در زمینه بهبود کیفیت آب شرب سنندج  نیز از ایستگاه پمپاژ آب در منطقه منفصل شهری نایسر بازدید و از ۴۰ مورد آب مناطق شهری وروستایی و ۲۲۰مورد تست کلرسنجی نمونه‌گیری شد.

وی در ادامه افزود: وضعیت شهر سنندج در خصوص کرونا نارنجی است و به همین دلیل برگزاری هر نوع تجمع، همایش و مسابقات ورزشی با حضور تماشاگر  حتما باید با کسب نظر موافق ستاد مقابله با کرونای شهر سنندج و رعایت کامل پروتکل‌ها و حضور بازرسین این مرکز بوده و در غیر این صورت به جهت حفظ سلامت مردم  از اجرای برنامه ممانعت به عمل خواهد آمد.

رییس مرکز بهداشت سنندج نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون ارتقاء گواهینامه تخصصی سال ۱۴۰۰ پزشکان و همچنین آزمون دانشگاه مذاهب اسلامی را از دیگر فعالیت‌های بازرسین این مرکز برشمرد.

یوسفی گفت: در مدت یاد شده ۲۹۸ مورد نمونه گیری در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی، تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری از شهروندان به انجام رسیده است .

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۱۹ تیر ۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۱۹۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۳۲ بیمار بستری در بخش آی سی یو وخیم است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر روز گذشته در کردستان ۱۳۸۱ فوتی داشته است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن