بوشهر

۱۵پروژه عمرانی در دشتستان افتتاح و اجرایی شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر روز دوشنبه  در این آیین اظهار داشت:  کشاورزی، آب و برق از حوزه های مهمی است که طی چندسال اخیر تحولات بزرگی در این حوزه ها رخ داده است بطوری که در حوزه کشاورزی و آبیاری نوین از سال ۹۵ که میزان یک هزار و ۵۳۴ هکتار بود امروز به سه هزار هکتار رسیده است.

عبدالکریم گراوند افزود: در راستای طرح تحول کشاورزی مجموعه شبکه دوهزار و ۴۰۰ هکتاری آبیاری نوین سعدآباد باعث بالا رفتن راندمان، کاهش فاصله های آبیاری و در نتیجه افزایش تولید و گشایش اقتصادی نخلداران شده است.

وی  اضافه کرد: با اینکه در این سالها تامین منابع مالی بسیار سخت بود اما پروژه های بسیار خوبی اجرایی شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: پروژه هایی در حوزه های راه ، بهسازی راه های روستایی، نوسازی مدارس، مخابرات، دانشگاه، بهداشت و درمان و توزیع برق در شهرستان دشتستان که امروز افتتاح و اجرا می شود بسیار حائز اهمیت هستند.

وی گفت: با سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی انرژی  قطعی و مشکلات برق در استان به یک سوم گذشته رسیده است.

فرماندار دشتستان نیز گفت: در سالهای اخیر در حوزه تامین منابع پایدار آب اقدامات خوبی صورت گرفته بطوری که سد شهدای تنگ ارم و ارغون کلمه به بهره برداری رسیده و سد دالکی با پیشرفت ۳۲درصدی در حال اجراست.

فتح الله نوروزی افزود: از ۳۱۵ سازه آبخیزداری موجود در شهرستان ۱۴۵مورد در سالهای اخیر احداث شده است.

وی در خصوص اقدامات در حوزه بهداشت و درمان به اجرای ۷۰پروژه با اعتبار ۱۲میلیارد تومان و خرید تجهیزات پزشکی با اعتبار ۱۵۰میلیارد تومان طی سالهای اخیر در شهرستان خبر داد.

نوروزی ادامه داد: ۸۶زمین چمن مصنوعی در سالهای اخیر افتتاح شده که سرانه ورزشی از ۸۶صدم درصد به یک و ۶صدم درصد ارتقا یافته است.

وی گفت:  افتتاح طرح توسعه سامانه نوین آبیاری (چاه مزرعه ای) با اعتبار ۴۵ میلیاردو ۴۰۰میلیون تومان و آغاز عملیات اجرایی طرح یکهزار و ۵۳ هکتاری اجرای لوله گذاری خطوط اصلی آبیاری نخیلات ابپخش با اعتبار ۵۴هزار میلیارد تومان از جمله طرح هایی است که امروز انجام شده است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: افتتاح ۱۱پروژه در حوزه برق و اجرای چهار پروژه دیگر برق رسانی با اعتبار ۵۷۲میلیاردو ۹۵۷میلیون تومان در سطح شهرستان انجام شد.

وی گفت: خوابگاه دبیرستان باقرالعلوم (ع) روستای خلیفه ای با اعتبار چهار میلیاردو ۷۳۶ میلیون تومان و سالن ورزشی شهدای دانش آموز شبانکاره با اعتبار چهارمیلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان  افتتاح شد.

نوروزی همچنین از افتتاح دستگاه ام ار ای بیمارستان گنجی و مخزن اکسیژن بیمارستان با اعتبار ۴میلیارد و ۵۰میلیون تومان خبر داد.

وی ادامه داد: در حوزه راه نیز، ایمن سازی و روکش آسفالت محور برازجان – کنارتخته با اعتبار ۳۲میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان ، بهسازی و ایمن سازی ورودی سعداباد۳۴میلیارد تومان ، افتتاح تقاطع غیرهمسطح آبپخش به سعداباد ۵۵میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرای فیبرنوری، پروژه راه اندازی تکنولوژی جدید موبایل به ۳G و ۴G با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان و اجرای احداث پل جاده سلامت از محل اعتبارات سیل ۹۹ با اعتبار ۵۴  میلیارد تومان و احداث دیوار حایل در شهر وحدتیه از محل اعتبارات سیل ۹۹ با اعتبار یکهزار میلیون ریال خبر داد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن