تهران

۱۷ مرکز واکسیناسیون به مراکز قبلی تهران اضافه می‌شود

[ad_1]

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که در استانداری تهران برگزار شد افزود: از این ۱۷ مرکز ۱۱ مورد خودرویی است.

وی ادامه داد: مکان یابی این مراکز در نقشه جغرافیایی باز توزیع مراکز تجمیع در جاهایی که جمعیت و ازدحام بیشتری وجود دارد، مشخص شده است.

زالی اذعان داشت: علاوه بر این ۱۷ مرکز پایگاه ها اورژانس تهران به ۱۵ آمبولانس مجهز است و از آنها برای ارایه خدمات در مکان های که ازدحام جمعیت وجود دارد استفاده می کند.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران گفت: معاونان بهداشتی در رابطه با تدارک کافی واکسن در روزهای آینده نگران بودند که خوشبختانه امروز برطرف شد و دکتر نمکی امروز اعلام کرد که ما برای افراد بالای ۶۰ سال واکسن مورد نیاز را در تهران دپو کرده ایم.

وی افزود: تا زمانی که به یک ثبات قطعی در تزریق واکسیناسیون در تهران نرسیم مطلقا به سمت تزریق واکسن برای گروه های زیر ۶۰ سال نمی‌رویم.

زالی ادامه داد: با کمک همکاران در معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی یک تناسب جدیدی بین ایجاد ظرفیت مراکز بهداشتی و تجمیعی با مکانیزم پیامکی فراهم و در دو یا سه نقطه تهران اختلال ایجاد شده بود که به نظر می رسد این روند در روزهای آتی بهبود یابد.

وی اذعان داشت:  با توجه به اینکه بخش اعظم مصادیق واکسن در گروه های بالای ۶۰ سال عمدتا دریافت کننده پیامک در روزهای آینده هستند ممکن است در این زمینه بی نظمی و ازدحام در مراکز تجمیع ایجاد می شود.

 رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: همچنین امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش اعلام آمادگی کرده است تا اماکن و نیروی انسانی برای واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: مجموعه نیروهای سپاه و بسیج نیز در حال تدارک برنامه ای هستند که مکان هایی را با تامین نیروی انسانی به عنوان مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار دهند.

تعطیلی کلینیک ها در تهران فاجعه آفرین است

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران در خصوص کلینیک های درمانی نیز اذعان داشت: با توجه به اینکه روزانه حدود سه هزار و ۵۰۰ بیمار در کلینیک های درمانی تهران خدمات دریافت می کنند اگر این کلینیک ها در معرض تعطیلی قرار بگیرند یک فاجعه بزرگ در تهران رخ می دهد.

زالی افزود: مشکل کلینیک ها بحث نقدینگی است که باید هر چه سریع تر همکاران در تامین اجتماعی با ایجاد یک مسیر امکان تبدیل موارد پرداختی توسط بیمارستان ها را به سرانجام برسانند. 

وی ادامه داد: تعطیلی هر مرکز درمانی سرپایی می تواند یک مشکل عمده ای را در افزایش و ازدحام بیماران در بیمارستان ها ایجاد کند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن