بوشهر

۲۵ گروه بازرسی برای نظارت بر واحدهای کار به پارس جنوبی اعزام می‌شوند

[ad_1]

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر روز جمعه به نقل از مصدق کشاورزی افزود: بر اساس قانون کار، نظارت بر اجرای قانون کار بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بازرسان کار موظف به بازرسی از واحدهای کار هستند.

وی اضافه کرد: هرچند این موضوع مهم در چند سال اخیر مغفول مانده بود اما در ۶ ماه گذشته روند قانونی این کار گذرانده و امروز می‌توان این مژده را به کارگران داد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازرسی از واحدهای کارگری به منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس ورود کرده است.

کشاورزی با اشاره به این‌که بیشترین حجم کارگران استان بوشهردر منطقه اقتصادی انرژی پارس و عسلویه مشغول به خدمت هستند، افزود: بر اساس فصل هشتم قانون کار باید بر وضعیت معیشت و رفاه کارگران نظارت کرد؛ البته این مساله با توجه به این‌که سرپرستی حوزه اشتغال منطقه ویژه در درون منطقه بوده از نظر این اداره کل بایستی بهتر رسیدگی می‌شد، اما با تفاهمی که به‌تازگی با منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس انجام شده به‌زودی کارگران شاهد تحول در حوزه رفاه خواهند بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر اساس فصل ششم قانون کار بایستی انجمن‌ها و تشکلات کارگری و کارفرمایی در مناطق کارگری راه‌اندازی شود که در این راستا افزون بر ۲۳۰ انجمن کارگری و کارفرمایی در استان تشکیل شده است این درحالی است که با وجود شمار بالای کارگران در منطقه پارس جنوبی اما تاکنون هیچ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی در این منطقه فعال نبوده است.

کشاورزی یادآور شد: در همین راستا پس از ۱۸ سال با ورود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مژده به کارگران منطقه پارس جنوبی داده می‌شود که انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی طی هفته آینده در این منطقه کارگری تشکیل تا کارگران بتوانند از مسیر انجمن‌ها نماینده داشته باشند و مطالبات به‌حق خود را اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به اعتراض کارگران و کارکنان پیمانی به پیمانکاران شرکت‌های نفت و گاز جنوب استان، به پیمانکاران متخلف در خصوص رعایت قوانین و مقرارات کار تذکر قانونی و جدی داده می‌شود. 

 وی اضافه کرد: شعبه‌های ویژه رسیدگی به تعقیب‌های قانونی که اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر می‌کند در دادگاه‌های دادگستری شهرستان‌های عسلویه و کنگان راه‌اندازی شده و امید می‌رود در کمترین زمان به این موارد رسیدگی شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن