اصفهان

نبود آمار و اطلاعات مانع از تدوین چشم انداز قرآنی در تیران شد

[ad_1]

اقبال صالحی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجود فعالیت موسسات، دارالقرآن و مراکز قرآنی در تیران و کرون  اطلاعات کامل و جامع از سیمای فعالیت‌های قرآنی نداریم و این مشکل به سبب نبود ساختار هماهنگ و منسجم است.

وی نبود سامانه و مرکزی مشخص و واحد برای ساماندهی و شناسایی ظرفیت‏، استعداد و امکانات قرآنی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها را چالشی برای برنامه ریزی در این حوزه بیان کرد و گفت: وجود آمار و اطلاعات صحیح برای برنامه ریزی هدفمند لازم است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: در عرصه قرآن و عترت موازی کار و پراکندگی فعالیت زیادی وجود دارد و نبود انسجام در این حوزه بسیاری از ظرفیت‌ها را مغفول گذاشته است.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‏، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و کانون‌های مساجد در زمینه‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند اما چشم انداز و هم افزایی بین سازمانی برای هدایت برنامه‌ها وجود ندارد.

صالحی اضافه کرد: هر منطقه باید چشم انداز مشخصی از فعالیت‌های قرآنی داشته باشد اما به دلیل نبود آمار و اطلاعات این برنامه ریزی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سه موسسه قرآنی در تیران و کرون فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فرآیند اخذ مجوز برای این دسته از مراکز بسیار سخت و مشکلی دارد در حالی که تسهیل شرایط به رونق این دسته از فعالیت‌ها کمک خواهد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه یکی از موسسات قرآنی این شهرستان جز ۱۰ موسسه برتر کشور قرار گرفته است، اظهارداشت: این نهاد مردمی قرآنی در روستای قهریزجان قرار گرفته و به ۱۰ روستای پیرامونی خود خدمات می‌دهد.

به گفته وی، با توجه به زیرساخت و امکاناتی مرکز رهروان نورالثقلین قهریزجان‏، شرایط برای تبدیل این نهاد به قطب فرهنگی و قرآنی در این منطقه وجود دارد.

تیران و کرون دارای ۶ موسسه فرهنگی و هنری‏، ۵۴ کانون فرهنگی و هنری مسجد و چهار آموزشگاه هنری است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن