فارس

استاندار:‌ نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فارس هستیم

[ad_1]

به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی شنبه در آیین آغاز لوله‌گذاری انتقال آب به لامرد و مهر در جنوب فارس با اشاره به روند اجرایی شدن طرح شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به استان فارس

با اشاره تشکیل شورای راهبردی آب استان ازود:‌ در این زمینه می‌بایست نگاه ویژه به راه اندازی سایر شوراهای راهبردی در زمینه های دیگر نظیر به توسعه زیستی، ورزشی، روستایی، کشاورزی، صنعتی و… داشت و برای تحقق این مهم می بایست از همه پتانسیل ها خارج از نگاه های سیاسی استفاده کرد.

استاندار فارس گفت:با حضور فعالانه بخش خصوصی در پروژه انتقال آب به استان فارس امیدواریم ر فازهای بعدی نیز عملیات انتقال به شمالی‌ترین نقطه استان فارس صورت گیرد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به آغاز پروژه شیرین سازی آب دریا گفت: در سال ۹۴ و با موافقت مهندس چیت چیان وزیر وقت نیرو طرح شیرین سازی و انتقال آب به استان فارس کلید زده شد.

سید موسی موسوی ادامه داد: امیدواریم با تحقق طرح انتقال آب به شهرستان های لامرد و مهر در خصوص منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر شهرستان لامرد و ناحیه صنعتی شهرستان مهر روند جذب سرمایه گذار با سرعت بیشتری صورت گیرد و موجبات توسعه این منطقه از استان و کشور را فراهم سازد.

وی از شرکت فرا آبرسان به عنوان مجری طرح انتقال آب به لامرد درخواست کرد در کنار عملیات اجرایی لوله گذاری و انتقال، عملیات احداث تأسیسات این پروژه را نیز همزمان آغاز کند و در فازهای بعدی عملیات انتقال آب در سایر نقاط استان نیز در دستور کار قرار دهد. 

عملیات اجرایی این طرح در افق بلند مدت با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان فارس در اول اسفند ۹۷ با حضور وزیران صمت، نیرو و اطلاعات آغاز شده بود که تاکنون۲.۲ میلیون مترمکعب خاکبرداری از ۷.۵ میلیون مترمکعب خاکبرداری پروژه انجام شده است.

هم اینک، حدود ۳۰ کیلومتر (از سمت لامرد به پارسیان) از ۶۷ کیلومتر (کل مسیر) خط انتقال آب،  آماده اجرای کانال‌زنی برای لوله‌‎گذاری است. از امروز شنبه ۲۶ تیرماه جاری عملیات لوله‌گذاری در حدود یک کیلومتر آغاز شد که ادامه خواهد یافت.

در فاز نخست بهره‌برداری، آب خلیج فارس پس از شیرین‌سازی به روش اسمز معکوس (RO) از آبگیر ساحل بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان (استان هرمزگان) توسط خط لوله (به طول ۶۷ کیلومتر) به منطقه ویژه اقتصادی لامرد منتقل می‌‏شود و با طراحی این خط نیز انتقال آب به دیگر مناطق استان فارس امکان‌پذیر است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن