فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:‌حضور فرهنگیان در شوراها، فرصت است

[ad_1]

فرهاد اسماعیلی دوشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگیان منتخب شوراهای اسلامی شهرستان های استان فارس اظهار کرد:حضور پررنگ فرهنگیان در شوراهای اسلامی شهرستان های استان فارس نشان می دهد که فرهنگیان دارای یک سرمایه بزرگ اسلامی هستند و از مقبولیت بالایی در جامعه بهره می برند.

وی افزود: با وجود تمام فراز و نشیب ها، کمبودها هنوز هم فرهنگیان در جامعه مورد قبول مردم هستند. در حقیقت فرهنگیان در جامعه مرجعیت دارند و به عنوان گروه مرجع به شمار می روند.

اسماعیلی با اعتقاد به اینکه یکی از مهمترین وظایف اعضای شوراهای شهر انتخاب شهردار است، گفت: گزینش شهردار نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و عملکرد اعضای شورای شهر دارد. شهردار باید اصلح و عملیاتی ترین فرد باشد. زیرا اعتماد مردم به اعضای شورای شهر در وجود و عملکرد شهردار متبلور خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدالت شهری و برقراری عدالت در شهرداری ها بسیار مهم و حائز اهمیت است، اضافه کرد: برای ایجاد و راه اندازی مدارس در شهر باید عدالت برقرار شود و اقدام به ساخت مدارس در مناطق مختلف شهر کنیم تا مردم در نقاط مختلف شهر بتوانند به صورت عادلانه از این امکانات بهره ببرند. بدون شک ساخت مدارس در یک منطقه شهر را از تعادل خارج می کند.

اسماعیلی با اشاره به طرح اختصاص پنج درصد از عوارض ساخت و ساز شهرداری به مدارس گفت: طبق قانون باید پنج درصد از عوارض ساخت و ساز مدارس به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند. همچنین باید قوانینی برای چگونگی استفاده از این درآمدهای کسب شده توسط آموزش و پرورش تعریف شود. در حقیقت درآمدهای کسب شده باید در راه انجام سرمایه گذاری و کارهای زیربنایی آموزش و پرورش صرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به عنوان شریک راهبردی در مسائل فرهنگی شهر تعریف شود، گفت: فرهنگ و اولویت های فرهنگی می بایست مشخص شود و آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگی باید در مسائل و برنامه های فرهنگی شهر شریک باشد. امیدوارم شورای جدید بتواند با مهیا کردن شرایط لازم قوانینی برای برطرف شدن این مشکلات تصویب و اجرا کنند.

وی به تعامل و همکاری گسترده سپاه با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا نگرانی های زیادی برای برگزاری امتحانات نهایی داشتیم اما با همراهی و همکاری خوب سپاه توانستیم امتحانات را در شرایط مطلوبی برگزار کنیم. در واقع سپاه در زمینه مهیا کردن سالن های امتحانی، نیروی انسانی مورد نیاز و امکانات بهداشتی کمک شایانی به آموزش و پرورش کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن