اصفهان

۶۶ درصد آران و بیدگلی‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

[ad_1]

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز دوشنبه در نشست کارگروه بهداشت و سلامت آران و بیدگل با تاکید بر لزوم تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و مسوولان در پی شیوع موج پنجم کرونا افزود: بنا به نظر دانشگاه علوم پزشکی منطقه کاشان، میزان استفاده از ماسک در آران و بیدگل ۶۵ درصد و میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۶۷ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بین مردم آران و بیدگل باید به بالای ۸۵ درصد برسد، ادامه داد: تشدید اقدام‌های پیشگیرانه و سختگیرانه، بهترین راه مقابله با کرونای جهش ‌یافته در این شهرستان است.

پلمب ۱۸ واحد متخلف

فرماندار آران و بیدگل اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۶۴۶ واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از سوی بازرسان ستاد کرونای شهرستان بازدید به عمل آمده که ۶۱۲ واحد مختلف اعمال قانون و ۱۸ واحد متخلف پلمب شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه و اهتمام گروه‌های هدف برای تزریق واکسن کووید ۱۹ در آران و بیدگل افزود: تاکنون هشت درصد جمعیت این شهرستان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

بایبوردی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی همچنان نیازمند همکاری و همراهی همه اقشار جامعه است، ادامه داد: بیمارستان شهید رجایی در شهر آران و بیدگل و مرکزهای بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در شهرهای نوش‌آباد، ابوزیدآباد و سفیدشهر مکان‌های تزریق واکسن کرونا هستند و اکنون گروه سنی ۶۰ و ۶۵ سال به بالا واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، باید واکسیناسیون کرونا را جدی‌تر بگیرند و افراد در اولویت تزریق واکسن باید با مراجعه به سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نسبت به ثبت‌نام و تعیین نوبت اقدام کنند.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن