آذربایجان شرقی

سلامت شهر جلفا ارزیابی شد

[ad_1]

ارزیابان سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ۲ روز کاری اقدامات انجام شده در راستای پروژه یاد شده را بررسی کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در جلسه ای با حضور اعضای شورای راهبردی و دستگاه‌های اجرایی همکار در پیاده سازی پروژه شهرسالم با اشاره به اینکه جلفا در کنار شهر سهند تنها شهر ایمن و سالم کشور می‌باشد، گفت: انتخاب جلفا به عنوان شهر ایمن و سالم بسیار پراهمیت و غرورآفرین می‌باشد، اما آنچه مهم‌تر و ارزشمندتر است ماندگاری و پایداری در این عرصه است و در این راستا باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا مطابق الگوهای تعریف شده پیش برویم و در این راه ماندگار باشیم.

محسن نریمان افزود: بسیاری از شاخص‌های تعریف شده در تحقق شهر ایمن و سالم زیربنایی و اساسی است، ولی از نگاه مردم کارهای ملموس و بصری و فیزیکی بیشتر نمود دارند.

وی تاکید کرد: در حوزه سلامت می‌بایستی به شاخص‌هایی که ظهور و بروزشان برای مردم حائز اهمیت باشد بیشتر توجه کنیم.

کارشناسان ضمن تشکیل جلسه و ارایه گزارشی از اقدامات انجام یافته در راستای تحقق پروژه شهرسالم جلفا توسط قائم مقام کمیته راهبردی و رئیس کمیته های تخصصی، از پروژه ها و مکان های مورد نظر بازدید کردند.
 بازدید از مراکز خانه مادر و کودک، اورژانس اجتماعی، ساختمان مشاغل، حمام تاریخی جلفا، نمایشگاه بازیافت، بررسی مستندات و گزارشات دبیرخانه شهر سالم، پارک ها، مداخلات ترافیکی، برنامه های توسعه شهری، فرهنگسرا، زورخانه و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مکان های مورد بازدید تیم اول به سرپرستی دکتر آسایی بود.

 تیم دوم نیز از مدارس ۲۹بهمن و شریعتی، شبکه آب و فاضلاب جلفا، تصفیه خانه، منبع آب، چندین محل تهیه توزیع مواد غذایی، رستوران، سوپرمارکت ها، کارگاه تولید مواد غذایی و چند شرکت تولیدی را در اولین روز حضور خود در ارس بازدید کردند.

فرآیند الحاق جلفا به «شبکه جهانی جوامع ایمن»، از سال ۱۳۹۵ آغاز و اواخر سال ۱۳۹۷ این شهر موفق به گذراندن آخرین ارزیابی‌های بین المللی شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن