فارس

فرماندارلارستان:زیرساخت‌ اجرای طرح‌های پرورش شتر دربخش جویم فراهم است

[ad_1]

روابط عمومی فرمانداری لارستان سخنان جلیل حسنی را در بازدید از مراحل اجرای زیرساخت ها در یک طرح صنعتی پرورش شتر بازتاب داد که وی اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری اولیه این طرح تولیدی افزون بر ۲۵۰میلیارد ریال است که ظرفیت تولید و پرورش در مرحله نخست ۲۵۰ شتر است.

وی اضافه کرد:  با توسعه طرح که مقدمات آن نیز فراهم شده بیش از هزار شتر در این طرح تولیدی نگهداری خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان بر ضرورت توسعه اشتغال و کارآفرینی در منطقه تاکید کرد و افزود: یکی از راه‌های توسعه اشتغال استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات محلی هر شهر و روستاست.

حسنی یکی از مهمترین ظرفیت‌های این خطه را پرورش شتر دانست و افزود: مساحت این واحد تولیدی ۱۲۰ هکتار است و برای هفت نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری موفق این طرح‌ها در دیگر نقاط شهرستان لارستان نیز گفت: طرح پرورش شتر همچنان در لارستان ادامه دارد که زنجیره کاملی از پرورش و تولید تا محصولات نشأت گرفته از شتر در این شهرستان شکل خواهد گرفت.

حسنی افزود: هم اینک جمعیت شترها در منطقه لارستان بیش از هزار تاست که ظرفیت تولید گوشت شتر در این منطقه، ۱۳۵ تن در سال است.

سرمایه گذار این طرح تولیدی نیز گفت: ظرف سه سال گذشته تاکنون با همکاری و هماهنگی مسئولان و دستگاه های مربوطه تمام زیرساخت ها و مقدمات لازم برای طرح پرورش شتر در روستای چغان جویم فراهم شده و تاکنون رقمی افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیز هزینه و سرمایه گذاری انجام داده ام.

مصطفی طاهری افزود: شترهای پرورشی در این طرح از نژادهای ترکی، بلوچی و نژادهای برتر کشور هستند که ظرفیت تولید سالیانه گوشت قرمز در این واحد تولیدی ۵۰ تن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هم اینک مقدمات و زیرساخت های لازم برای پرورش شتر از جمله آغل، استخر ذخیره هشت میلیون لیتری آب، جایگاه مسقف، آبشخور، آخور و انبارعلوفه فراهم است.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه پرورش شتر به ویژه شتر پرواری برای تولید گوشت و شیر شتر در آینده هستم، از جمله برنامه‌های مهم این طرح تولیدی در آینده را شامل احیا و اصلاح مراتع‌، احداث کشتارگاه شتر و کارخانه صنایع تبدیلی گوشت و شیر شتر عنوان کرد.

بخش جویم با جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر و ۱۱ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لارستان واقع شده است.

لارستان در جنوب استان فارس است که شهر لار مرکز آن حدود ۳۸۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن