خوزستان

خواسته مردم”رفیع” تامین آب است و اجازه سوء استفاده به دشمن را نمی دهند

[ad_1]

کاظم بهدادمنش روز پنجشنبه  در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا یکی از ملزومات گاومیش داری توسط دامپروران منطقه  را وجود آب دانست و تصریح کرد: به دلیل خشکسالی  بسیاری از دام های سنگین این شهر تلف شدند به همین علت اصلی ترین خواسته و اولویت مردم آب است و سپس موضوعات دیگر مانند کشاورزی و حق آبه هورالعظیم است چرا که یکی از  منابع درآمد مردم منطقه، آبزیان هور و صنایع دستی از نی های هور برای بوریا بافی است.

وی افزود: با وجود زمین های زراعی در مسیر آب منتهی الیه رودخانه نیسان کمترین وصولی آب را خواهیم داشت، البته شهر رفیع چندین سال است که با مشکل تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کند که علت آن خروجی بسیار کم از سد کرخه است.

به گفته وی هم اکنون آب به رودخانه نیسان شهر رفیع رسیده است اما مقدار آن برای تامین حق آبه هور العظیم و بخشهای کشاورزان و دامپیروری کافی نیست و نمی‌تواند جوابگوی این موارد باشد.

بهداد منش بیان کرد: اگر آب بعد از اتمام کشت شلتوک که دوره آن به اتمام رسیده آزادسازی شود  برای این مورد تاثیری ندارد و  تنها برای  مصرف دامداران و حق آبه هور خواهد بود.

مردم شهر رفیع به نظام وفادار هستند

رئیس شورای شهر رفیع تاکید کرد: مردم شهر رفیع باوجود مشکلات زیاد همانند زمان جنگ به نظام وفادار هستند و خواهند بود و اجازه سوء استفاده به دشمنان را نخواهند داد.

وی گفت: رفیع از شهرهای ولایی است که در زمان جنگ چندین شهید داده است و  مردم آن در حفظ و شناسایی هور در زمان جنگ بسیار تلاش کرده اند.

بهداد منش با بیان اینکه حق آبه هورالعظیم تنها از رودخانه نیسان شهر رفیع تامین می شود، اظهار داشت: ورود آب به این رودخانه با مشکل مواجه شده چرا که ورودی به رودخانه پایین آمده است پس باعث خشکی هورالعظیم هم می شود.

وی ادامه داد: ورودی و خروجی ها به رودخانه هم خوانی ندارد و با پدید آمدن‌ تنش آبی و خشکسالی مشکلات زیادی از جمله برای بزرگترین مرکز گاومیش داری استان در رفیع که شیر خام استان را تامین می کند، ایجاد شد.

شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و منتهی الیه رودخانه نیسان است که از سد کرخه آبگیری می شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن