کردستان

۱۰۰ هزار تُن گندم توسط شبکه تعاونی‌های کردستان خریداری شد

[ad_1]

‍پیمان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۸ مرکز فعال خرید گندم تضمینی گندم استان شامل ۲ سیلوی مکانیزه و ۶۶ انبار چند منظوره بوده که مربوط به شبکه تعاون روستایی است. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌ قروه با ۲۳ هزار تن است، اضافه کرد:  بیش از ۵۰ درصد از گندم خریداری شده در استان تحویل مراکز خرید شبکه تعاون روستایی داده شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کردستان با بیان اینکه  برداشت و خرید تضمینی گندم از ۲۷ خرداد ماه سال جاری در استان آغاز شده است، گفت: ۵۰ هزار تن از گندم خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی به مقاصد تعیین شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی حمل شده و باقی مانده آن در مراکز و سیلو های شبکه تعاون روستایی نگهداری می شود.

برداشت و خرید تضمینی گندم از ۲۷ خرداد ماه سال جاری در کردستان آغاز شده و تا اوایل شهریورماه به طول می‌انجامد.قیمت خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد افت غیر مفید ۵۰ هزار ریال بوده که به هر میزان این محصول پاک تر باشد تا ۵۱۱ هزار ریال قابل افزایش است.

 کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تُن است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن