اصفهان

تکمیل گازرسانی به فریدونشهر، در انتظار اتصال به شبکه اصلی است

[ad_1]

سید مصطفی علوی، روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه برخی از روستاهای فریدونشهر به شبکه گاز متصل نیستند، تمهیدات و اقدامات لازم برای تامین این نیاز انجام شده و شبکه توزیع اکنون آماده است.

وی با بیان‌اینکه با اخذ مجوز اتصال به خط اصلی گاز، این طرح‌ به بهره برداری می رسد، افزود: پیگیری نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار آن شهرستان برای تسریع این طرح و برخورداری مردم از نعمت گاز قبل از آغاز فصل سرما ضروری است.

وی همچنین به گاز رسانی به روستاهای خور و بیابانک اشاره و بیان کرد: هفت منطقه از این شهرستان، گاز متصل به شبکه استفاده می کنند، از این رو توسعه این خط برای شرکت گاز در حال حاضر فراهم نیست و سایر مناطق به صورت گاز فشرده از این نعمت استفاده می‌کنند.

علوی ایجاد زیرساخت ها برای انتقال گاز را ضروری دانست و افزود: شرکت گاز عملیات گازرسانی را با رعایت اصول ایمنی انجام می دهد تا حادثه ای این فرایند را تهدید نکند.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در فصل سرما در مناطق خورو بیابانک به ۱۱۲ هزار متر مکعب در ۲۴ ساعت می رسد، افزود: این مصرف بالا نیازمند انتقال ۲۷ تریلر گاز فشرده است که با وجود تردد ۳۰۰ کیلومتری موضوع جدی و نیازمند مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با بیان اینکه ۱۱۲ شهر استان اصفهان از گاز طبیعی و تحت شبکه استفاده می کنند، گفت: تمام شهرهای اصفهان سبز بوده و هزار و ۶۴ روستای این استان نیز به شبکه گاز متصل هستند.

وی اضافه‌کرد: به طور تقریبی، روستاهای بالای ۲۰ خانوار اصفهان همه به شبکه گاز متصل و برخی از روستاهای کوچک‌تر هم از این نعمت برخوردار شده اند.

وی به مردم توصیه کرد با مصرف بهینه گاز مانع از بروز بحران و محدودیت در فصل زمستان باشند.

 به گفته وی، سالیانه مصرف گاز استان اصفهان به بالای ۲۲ میلیارد متر مکعب می رسد که حجم بالایی است.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر از یک هزار و ۲۳۸ روستای استان که مشمول گازرسانی هستند به یک هزار و ۶۰ روستا گاز رسانی شده و بقیه روستاها بعلت فاصله زیاد از خطوط و غیراقتصادی بودن هزینه‌ها تاکنون گازدار نشده‌اند.

شبکه‌های گازرسانی در همه جای اصفهان گسترده شده است و بطور تقریبی تمام روستاهای دارای ۲۰ خانوار واجد شرایط استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن