فارس

رئیس شبکه بهداشت اوز:مردم به شایعات مخرب درباره تزریق واکسن توجه نکنند

[ad_1]

نازنین رضایی یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: دریافت واکسن برای گروه های هدف از حدود ۱۰ روز پیش تاکنون در شهرستان اوز آغاز شده اما مردم چندان تمایلی به تزریق واکسن نشان نمی دهند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن در بین افراد بالای ۷۰ سال شهرستان اوز همچنان زیر ۶۰ درصد و سنین بالای  ۵۰ سال نیز تاکنون بر خلاف انتظار هنوز به ۴۵درصد نرسیده و استقبال همچنان ضعیف است.

رضایی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده به نظر می رسد نگرانی و البته عدم اعتماد به اثربخشی واکسن ها دلایل عمده استقبال ضعیف مردم این منطقه از تزریق و دریافت واکسن است.

وی بیان کرد:هیچ گونه مشکل و کمبودی در زمینه واکسن برای گروه های هدف در شهرستان اوز وجود ندارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان اوز گفت: از جمله شایعات بی اساس و گزاره های منفی این است که تزریق واکسن و تشکیل‌ آنتی‌بادی در بدن فرد ، سبب بدتر شدن بیماری می‌شود که این از اساس کذب است.

وی با بیان اینکه مردم نباید نگرانی داشته باشند چرا که دریافت و تزریق واکسن به مراتب بهتر و ایمن تر از عدم دریافت آن برای هر فردی است، گفت: اوضاع در شهرستان بسیار وخیم و بحرانی است.

رضایی افزود: به عنوان یک پزشک از زمان بروز کرونا در کشور تاکنون به این میزان دل نگران نبوده ام و تحمل شرایط  هم اینک برای کادر بهداشت و درمان بسیار سخت شده است.

او گفت: یکی از نگرانی ها در پیک پنجم کرونا قدرت سرایت خیره کننده نوع دلتاست که همچنان در دنیا و ایران در حال چرخش است، این نوع بسیار مسری است و تاکنون بیشترین قدرت سرایت در بین جهش ها را داشته است.

رضایی افزود: نگرانی بالاتر در خصوص پیک پنجم و حجم بالای مراجعه کنندگان این است که بیشترین میزان بیماران بستری هم اینک به صورت خانوادگی هستند.

وی بیان کرد: شیوع در این سویه جدید بی نهایت بالا و حتی سرایتش از آبله مرغان نیز خطرناک تر وبالاتر پیش بینی شده است و حتی مواردی بوده که در همین شهرستان اوز یک فرد ناقل در یک دورهمی ساده و خانوادگی تمام شرکت کننده ها در آن جمع را آلوده کرده است.

رضایی گفت: همچنین بر اساس بررسی ها دوره ناقل بودن در کرونای دلتا به بیش از ۱۴ روز و حتی تا بالای سه هفته نیز گزارش شده است و این اوضاع نگرانی و وضعیت بیمارستان ها و حوزه درمان را نیز بیش از پیش وخیم تر کرده است.

او از مردم و شهروندان خواست بیش از این باری بر دوش کادر بهداشت و درمان نیفزایند و با رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از دورهمی ها و تجمع های خانوادگی  و عدم شرکت در مراسم و آیین ها برای خروج از این وضعیت بغرنج و نابسامان و بسیار شکننده این روزهای کرونایی در منطقه و شهرستان، یاری گر مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان و حوزه درمان باشند.

او با بیان اینکه ما از مردم و شهروندن فهیم توقع داریم که همدل و همراه کادر بهداشت و درمان باشند، گفت: برخورد با خاطیان  و ناقض کنندگان پروتکل های بهداشتی در حوزه وظایف علوم پزشکی نیست و ما تنها هشدارهای لازم را می دهیم و انتظارمان از مردم نیز همراهی و رعایت اصول و پروتکل هاست.

شهرستان اوز در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

وضعیت کرونا همچنین در جنوب فارس و شهرستان های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان قرمز و حتی در برخی مناطق ، روستاها و بخش ها نیز فوق قرمز و سیاه گزارش شده است.

در۲۴ ساعت گذشته با فوت یک جوان ۳۶ ساله در لارستان هم اینک شمار جان باختگان کرونایی در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز به ۲۶۱ نفر رسیده است.

بر اساس بررسی های انجام شده و بازه زمانی ۲۰ روز گذشته از ۲۰ تیرماه تا ۱۰ امردادماه ۱۴۰۰ شمار افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در منطقه و شهرستان های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان ۲ هزار و ۹۱۲ نفر بوده است.

در این بازه زمانی، تعداد ۲۶ نفر از اهالی شهرها و روستاهای لارستان، خنج و اوز بر اثر کرونا جان باختند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن