کردستان

روزانه بیش از ۹ هزار دُز واکسن کرونا در کردستان تزریق می‌شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۵۵ سال( متولدین ۱۳۴۵ و قبل از آن) فعال است و  هم اکنون متولدین سال ۱۳۴۵ و قبل از آن می‌توانند پس از ثبت نام در سایت سلامت به نشانی salamat.gov.ir و دریافت پیامک نوبت دهی، به  مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به روند سریع واکسیناسیون در استان، افزود: تنها  در ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۸۵۴ دُز واکسن در کردستان تزریق شده است که با افزایش سهم استان، این میزان در مراکز تجمیعی بیشتر هم خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون فرهنگیان در استان در حال انجام است، یادآور شد: واکسیناسیون خبرنگاران استان به محض دریافت لیست اسامی خبرنگاران از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان آغاز می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه خبرنگاران از جمله کسانی بودند که در خط مقدم کرونا قرار داشتند، اضافه کرد: اصحاب رسانه استان پس از کادر درمان، با حضور در بخش‌ها و محل‌های حساس بی وقفه و بدون تعطیلی رسالت آگاهی بخشی خود را به نحو احسن انجام دادند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۲۵ بیمار جدید در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۴۱۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۵۱۲ بیمار بدحال رد بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک هزار و ۴۰۱ قربانی داشته است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن