تهران

عضو شورا از انتصاب اتوبوسی در شهرداری تهران انتقاد کرد

[ad_1]

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «سید احمد علوی» در نطق پیش از دستور خود در دومین جلسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه گرامی باد یاد و خاطره شهدای خبرنگار که در راه روشنگری جان خود را فدای آگاهی کردند، گفت:‌ خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند با قلم خود دست فاسدان را از بیت‌المال کوتاه کنند.  

وی افزود:‌ مبارزه با فساد نیاز به ابزار و ایجاد آگاهی دارد و تصور می‌کنم یکی از وجوهی که شورای ششم و جامعه خبری می‌توانند حول آن همکاری مشترکی داشته باشند، تعامل سازنده در ریشه‌کن‌سازی فساد است.

علوی ادامه داد:‌ به عنوان منتخب مردم تهران از این جامعه فرهیخته می‌خواهم در دوره مسئولیت ما هر جا ردّی از باج‌خواهی و فساد در اداره شهر دیدند آن‌ را فریاد کنند و بازوان پرتوان ما در فسادستیزی و ریشه‌کن سازی رانت‌خواری و ویژه‌خواری باشند.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: از مسئولین ذی‌ربط در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در شروع امر می‌خواهم تدابیری را ویژه بحث معیشت و امنیت شغلی این قشر زحمت‌کش بیاندیشند.  

وی در  ادامه نطق خود درباره انتخاب شهردار تهران گفت: ابتدا از آحاد جامعه می‌خواهم با توجه به متن و پرهیز از حواشی فضایی آرام را برای شهردار بعدی فراهم کنند؛  تضارب و تفاوت آراست که شورایی پویا و سرزنده را می‌سازد و به عبارتی اگر این اختلافات نظر نباشد و تنها یک صدا شنیده شود، نمی‌توانیم منافع آحاد جامعه را تامین کنیم.

علوی افزود: اگر همکاران من در مورد یک برنامه، طرح و لایحه تفاوت نظر نداشته باشند نمی توانیم بهترین تصمیمات را برای شهر و شهروندان بگیریم؛  بنابر این باز هم تاکید می‌کنم تضارب آرا در میان اعضا در انتخاب شهردار آینده پایتخت و سایر موضوعات امری طبیعی بوده و این موضوع نمی‌تواند دستمایه‌ دشمنان انقلاب برای به حاشیه بردن شورای انقلابی شود.  

وی عنوان کرد:‌ در پاسخ به شیطنت‌های تعداد قلیلی از رسانه‌ نماها در چند روز اخیر باید عرض کنم؛ هر یک از گزینه‌های شهرداری تهران حتما جز نیروهای زبده، متخصص، متعهد و انقلابی بوده‌اند که توسط همکارانم تا این مرحله از انتخاب بالا آمده‌اند.

وی با بیان اینکه در تخصص ایشان تردیدی نیست لذا شهردار منتخب قطعا انقلابی، جهادی، کارآمد و مومن است و مورد حمایت هر ۲۱ عضو شورا خواهد بود؛ ‌ اظهار داشت: نکته بعدی که باید بر آن تاکید کنم، موضوع احترام به همکاران ما در شهرداری است که طی چهارسال گذشته متاسفانه کمتر به مسائل معیشتی و رفاهی کارمندان شهرداری توجه شده است.

وی با بیان اینکه انتصابات در شهرداری نیز کمتر بر اساس شایستگی بوده و مدیران عمدتا سفارشی منصوب شده‌اند، ‌گفت: رفتارهایی صورت گرفته که انگیزه را از کارمندان گرفته و استخدام و انتصاب اتوبوسی فارغ‌التحصیلان مدرسه یا دانشگاهی خاص در دوره گذشته باعث شده کارمند شهرداری هیچ پیشرفتی را برای خود متصور نباشد.

وی افزود: در ابتدا به کارمندان شهرداری قول می‌دهم تا توان دارم از ایشان حمایت کنم و جلو انتصابات اتوبوسی افراد تحمیل شده به شهرداری بایستم و در جهت ارتقای سطح رفاهی و شغلی ایشان کوشا باشم.  

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن