کردستان

تنظیم کولر گازی روی دمای نرمال ۲۰ درصد مصرف انرژی را کم می‌کند

[ad_1]

هیوا لهونیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار دادن کندانسور و خنک کننده کولر گازی در مسیر باد و خودداری از مصرف بی‌رویه و غیرمسوولانه در ساعات پیک روز، تاثیر زیادی در کاهش مصرف برق دارد.

وی با اشاره به اینکه کولرهای گازی حدود چهار برابر کولرهای آبی برق مصرف می‌کنند، افزود: وضعیت اقلیمی استان به گونه ای است که استفاده از کولر آبی جوابگوی نیاز مشترکین خواهد بود و استفاده از کولر گازی منطقی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: مشترکان خانگی که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف از برق استفاده کنند، انرژی مصرفی مازاد بر ۲ برابر الگوی مصرف، با نرخ صادراتی محاسبه خواهد شد، لذا لازم است این دسته از مشترکان، نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

لهونیان تاکید کرد: بهتر است در طول روز به ویژه ساعات اوج بار، از وسایل پرمصرف از جمله جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو استفاده نشود و آن را به ساعات پایانی شب یا ابتدایی روز موکول کرد.

وی گفت: استفاده از لامپ‌های LED، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز در ساعات بعدازظهر و نزدیک غروب آفتاب از دیگر راه‌های کاهش مصرف برق در فصل گرما است.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن