بوشهر

فراخوان سوگواره هنری عاشورایی ویژه استان بوشهر منتشر شد

[ad_1]

رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این سوگواره  عاشورایی با رویکرد کشف استعدادهای فرهنگی و هنری، خلق آثار ارزشمند با هدف تکریم و تعظیم حماسه جاودان و الهی عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

امید پارسایی فر افزود: هنرمندان استان بوشهر می‌توانند آثار هنری خود را در چهار بخش نقاشی‌خط و خوشنویسی، عکاسی، پوستر و تصویرسازی با موضوع‌‎های تعیین شده به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: در بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط  خلق آثار باید با استفاده از آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارکه والفجر، اشعار عاشورایی از شاعران اهل بیت (ع) استان و کشور، کتیبه‌ها و بیرق‌های عاشورایی و در بخش عکاسی  نیز باید با استفاده از روضه‌های خانگی، کودکان عاشورایی، اهدای نذرها و توزیع کمک‌های مردمی، مراسم تعزیه‌ و برافراشته شدن «نمادها وبیرق‌ها و پرچم‌های عاشورایی» در میدان ها و معابر عمومی شهر، مراکز درمانی و بیمارستانی و دستگاه‌ها و ادارت باشد.

پارسایی فر ادامه داد: در بخش تصویر سازی نیز خلق اثر در موضوع‎ های کودکان، آیین‌های عزاداری و سوگواری عاشورایی در شهرها و روستاهای استان بوشهر است.

وی گفت: در بخش طراحی پوستر و گرافیک نیز با موضوع‎‌های کوچکترین سرباز (حضرت علی اصغر)، پیام های حماسه عاشورا، سرداران عاشورایی استان  و استان بوشهر سرزمین آیین ها، نمادها و نواهای عاشورایی است.

پارسایی فر اظهار داشت: جایزه نفرهای اول تا سوم به ترتیب تندیس و لوح تقدیر و پنج میلیون ریال، لوح تقدیر و چهار میلیون ریال و لوح تقدیر و سه میلیون ریال است.

وی یادآور شد: مهلت پایانی ارسال آثار  ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ است و علاقمندان به شرکت در این سوگواره هنری می‌توانند آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۷۱۷۳۱۹۴۱ و یا ایمیل [email protected] به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پارسای فر افزود: همچنین داوطلبان می‌‎توانند اثرهای خود را به صورت حضوری به حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر واقع در میدان قدس (ابتدی بلوار رئیسعلی دلواری) تحویل دهند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن