آذربایجان شرقی

فرمانده سپاه عاشورا: شهدای مدافع حرم مسیر امام حسین (ع) را پیمودند

[ad_1]

سردار عابدین خرم روز پنجشنبه در مراسم اربعین شهادت «رضا صفدری» در شهر ترکمانچای میانه، شهادت امام حسین(ع) را عامل اصلی ماندگاری دین پیامبر دانست و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را اولین شهید مدافع حرم معرفی و اضافه کرد: این شهدای مدافع حرم میراث‌دار هجرت امام حسین(ع) و راه و رسم شهادت ایشان شده و با تقدیم عزیزترین و بهترین داشته‌های خود مایه عزت و افتخار کشور و برافراشتگی پرچم شهادت شدند.

وی به ماندگاری نهضت اباعبدالله الحسین(ع) به برکت خون شهدا در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: امروز امن‌ترین بیرق، بیرق امام حسین علیه السلام است و ملت ایران، بزرگ پرچمداران این بیرق در جهان هستند.

سردار خرم با بیان اینکه مردم «ترکمانچای» در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده و در عصر کنونی هم با تقدیم پنج ستاره درخشان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) وفاداری خود را به نظام و انقلاب اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: این پنج شهید مایه افتخاری و سربلندی اهالی ترکمانچای است.

وی هجرت، جهاد و شهادت را بالاترین درجه از ایمان به مصداق آیات قرآن دانست و گفت: این شهدای مدافع حرم با هجرت، جهاد و نهایتا” با شهادت خود در دیار غربت در کنار بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب(س) راه و رسم مولای خود اباعبدالله الحسین و حضرت ابوالفضل العباس را زنده نگه داشتند.

سردار خرم با بیان اینکه حفظ مکتب ناب اسلام، مجاهدت و خون دادن می‌خواهد و سر دادن شعار حسین حسین، شعور حسینی و شهادت در راه ایشان را می‌طلبد، سرّ و راز پیروزی شهدا را اقتدای آنان به مولای خود دانست و افزود: راه حسین(ع) برای همیشه تاریخ، جاوید و پیروز است و امروز هر انسان آزاده‌ای در هر کجای جهان بخواهد در برابر طاغوت و دژخیمان بایستد باید به امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت اقتدا کند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن